انواع یخچال فروشگاهی + کاربردهای آن

امروزه در بسیاری از فروشگاه ها شاهد  انواع یخچال فروشگاهی هستیم کهبا قیمت، امکانات و موارد استفاده متفاوتی تولید می‌شوند که عمدتاً امروزه نمی‌توان لزوم استفاده از چنین تجهیزاتی را نادیده گرفت. تنوع در ساخت تجهیزات این‌چنینی باعث می‌شود که مشتریان بتوانند با قیمت‌ها و امکانات متفاوتی روبرو شوند و به همین دلیل، در ادامه به بررسی انواع مختلف یخچال فروشگاهی خواهیم پرداخت.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

یخچال فروشگاهی

فریزر ایستاده دودرب

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد فریزر ایستاده دودرب با ما در ارتباط باشید

انواع یخچال فروشگاهی

اگر به فکر خرید یخچال نوشیدنی هستید، باید در ابتدا بدانید که این نوع یخچال چه ساختاری دارد که به نام‌هایی نظیر فروشگاهی یا نوشیدنی معروف شده‌اند. یخچال فروشگاهی یکی از تجهیزات کاربردی در اکثر فروشگاه‌های زنجیره، هایپرمارکت‌ها و… است که بسیاری به قیمت انواع آنها از جمله قیمت یخچال فروشگاهی می پردازند. در مورد تنوع این نوع یخچال‌ها هر چه بگوییم، قطعاً کم است؛ به همین دلیل با امکانات و قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. انواع یخچال فروشگاهی به صورت موتور مرکزی یا موتور سرخود تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر به دنبال خرید یخچال و انواع یخچال فروشگاهی نوشیدنی با موتور مرکزی هستید، بهتر است بدانید که این نوع برای فروشگاه‌های بزرگ که متراژ بالا هستند، می‌تواند کاربرد خوبی داشته باشد. معمولاً کابین یخچال را درون فروشگاه و موتور را خارج از فروشگاه نصب می‌کنند. در مورد انواع فریزر ها مانند فریزر ایستاده دودرب که موتور سرخود دارند، می‌توان گفت موتور و یخچال کاملاً به یکدیگر متصل هستند.

ترمومتر یخچال فروشگاهی

همه چیز درباره انواع یخچال فروشگاهی

یخچال پرده هوا

یخچال پرده هوا که به این مدل روباز و یخچال ایستاده پرده هوا هم می‌گویند، یکی از تجهیزات انواع یخچال فروشگاهی و یخچال نوشیدنی است. استفاده از این نوع یخچال فروشگاهی باعث ترغیب هرچه بیشتر مشتریان برای خرید محصولات داخل یخچال می‌شود؛ چرا که به راحتی به محصولات دسترسی دارند. از این نوع یخچال برای نگهداری میوه، سبزی‌ها، لبنیات، مواد پروتئینی، انواع نوشیدنی و… می‌توان استفاده کرد. از لحاظ بهداشتی و قیمت هم می‌توان گفت، این نوع یخچال ها بسیار گزینه‌ای ایده  آل است و قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی از فریزر های مقرون به صرفه به شمار می رود؛ چرا که بدون وجود دستگیره، مشتری می‌تواند به محصولات دسترسی راحتی داشته باشد. شما می‌توانید برای برآورد قیمت یخچال فروشگاهی و پرده هوا و “انواع یخچال فروشگاهی” با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

یخچال پرده هوا

یخچال ویترینی

حال که به خرید فریزر ایستاده دودرب فکر می‌کنید، بهتر است اطلاعات خود را در مورد یخچال ویترینی و تجهیزات آن مانند ترمومتر یخچال که برای ثبت و پایش دمای یخچال استفاده می شود  بالا ببرید. این نوع یخچال که به نام یخچال جزیره‌ای هم معروف است را در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و کوچک احتمالاً مشاهده کرده‌اید. به دلیل ظرفیت سرمایشی عالی این نوع یخچال در قصابی بسیار مورد کاربرد قرار می‌گیرد. در شیرینی فروشی‌ها هم می‌توان گفت کاربرد این نوع در بین انواع یخچال فروشگاهی بسیار رایج‌تر است. انواع یخچال ویترینی شامل:

  1. یخچال بستنی شیشه خم
  2. یخچال قنادی
  3. یخچال لبنیاتی
  4. یخچال پروتئینی

یخچال و فریزر ایستاده

قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی با توجه به امکاناتی که دارد، قیمت بسیار اقتصادی را برآورد می‌کند. این نوع شبیه یخچال پرده هوا است با این تفاوت که این نوع دارای درب است همچنین قیمت انواع یخچا ها مانند قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب با توجه به تجهیزات آن متفاوت خواهد بود. یخچال و فریزر ایستاده برای فروشگاه‌هایی که به صورت جداگانه قصد دارند به عرضه مواد پروتئینی بپردازند و بخش دیگری را به فرآورده اختصاص دهند، این نوع می‌تواند یک گزینه عالی در دسته‌بندی انواع یخچال فروشگاهی باشد. 3 نوع یخچال و فریزر ایستاده در قصابی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل:

  1. یخچال ایستاده مخصوص لاشه
  2. یخچال ایستاده مخصوص مرغ
  3. یخچال ایستاده مخصوص ماهی

خصوصیات یخچال های فروشگاهی

حال که در مورد انواع یخچال فروشگاهی با شما صحبت کرده‌ایم، بهتر است نگاهی به خصوصیات و قیمت این یخچال‌ها هم مانند قیمت یخچال نوشیدنی بپردازیم. یکی از خصوصیات بسیار واضحی که برای این نوع یخچال‌ها می‌توان در نظر گرفت لامپ یخچال فروشگاهی است که می تواند کاربرد های متفاوتی داشته باشد و برای دیده شدن بهتر محصولات نیز میتواند مناسب باشد و همچنین اگر لامپ در یخچال ها روشن نشود نشان دهنده ایرادات فنی در آن است.

طبقات این نوع یخچال‌ها را به راحتی می‌توان جابه‌جا کرد و همچنین به تنظیم آن‌ها پرداخت که این موضوع بر فروش و خرید انواع یخچال ها از جمله خرید یخچال نوشیدنی مهم است. برای جابه‌جایی آسان یخچال های موردنظر هم می‌توان گفت، چرخ‌هایی تعبیه‌شده‌اند که بسیار مفید و کاربردی هستند. نورپردازی ال ای دی و مهم‌تر از دسترسی ساده و ارگانومیک هم جزء خصوصیات بسیار کلیدی در هنگام انتخاب یخچال‌های فروشگاهی به شمار می‌آیند.

یخچال فروشگاهی که کمپرسور آن‌ها توان مناسبی دارند، قدرت خنک‌سازی بسیار خوبی را به رخ می‌کشند. یکی دیگر از خصوصیات بارز برای استفاده از این نوع یخچال‌ها، می‌توان به شیشه‌های ضد بخار آن‌ها اشاره کرد. موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چراکه مصرف انرژی بسیار قابل قبولی را می‌توان از این نوع یخچال‌ها انتظار داشت.

خصوصیات یخچال فروشگاهی

راهنمای خرید یخچال فروشگاهی

در هنگام برآورد قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب و انواع مختلف یخچال‌های فروشگاهی، باید به نکاتی دقت کنید که خرید شما بتواند یک خرید بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی محسوب شود که به عنوان مثال کمپرسوری که روی یخچال مورد نظر تعبیه می‌شود، قیمت یخچال را افزایش می‌دهد. اما این افزایش قیمت بی‌دلیل نیست؛ چرا که این نوع یخچال‌ها طول عمر بالاتر و مفیدتری را در طولانی‌مدت ارائه می‌دهند. برای انتخاب اندازه یخچال های فروشگاهی باید به واحد اندازه‌گیری فوت توجه کنید که بودجه، فضای نگهداری و نوع مواد غذایی و ظرفیتی که می‌طلبند، در انتخاب اندازه یخچال جزء موارد کلیدی به شمار می‌آیند.

به برچسب مصرف انرژی یخچال بی‌توجه نباشید و این نکته را به خاطر بسپارید که هرچقدر یخچال بزرگ‎تر باشد، انرژی بیشتری را مصرف می‌کند؛ به همین خاطر باید قبل از خرید انواع گوناگون یخچال فروشگاهی سعی کنید با فردی ماهر و متخصص در این زمینه مشورتی داشته باشید.

 همچنین دقت خود را روی چرخ‌های یخچال مورد نظر معطوف کنید؛ چرا که اگر انواع یخچال فروشگاهی دارای چرخ‎هایی برای جابه‌جایی نباشند، خرید این نوع یخچال‌ها آن‌چنان به‌صرفه نیست؛ زیرا حمل بسیار سخت و دشواری را باید در نظر بگیرید. نحوه دسترسی و استفاده از محصولات داخل یخچال هم باید جزء نکاتی به شمار آید که نباید در هنگام انتخاب یخچال‌های فروشگاهی آن را نادیده گرفت.

سخن پایانی

به بررسی اجمالی انواع یخچال فروشگاهی پرداخته‌ایم. با افزایش جمعیت و گسترش انواع فروشگاه‌ها، هایپرمارکت‌ها و… قطعاً استفاده از چنین تجهیزاتی را نمی‌توان نادیده گرفت؛ چراکه برخی از محصولات مانند محصولات لبنی، مواد پروتئینی، مواد غذایی و… اگر در محل مناسبی نگهداری نشوند، فاسد شده و غیرقابل اسفاده خواهند بود؛ به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که سعی کنید با توجه به امکاناتی که یخچال مورد نظر دارد، آن را انتخاب و برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین این مجموعه در ارتباط باشید. خرید بدون آگاهی جزء ضرر و خسارت در آینده نمی‌تواند فایده‌ای داشته باشد که با وجود صفحات وب این چنین مشکلی به ندرت پیش می‌آید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
Twitter
Facebook