تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی چیست؟

امروزه استفاده زیادی از یخچال های فروشگاهی در بسیاری از فروشگاه ها و سوپر مارکت های بزرگ و کوچک می شود .تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخابی هوشمندانه و آگاهانه را برای خرید این 2 مدل فریزر تجربه کنید. برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی امروزه استفاده از فریزر را می‌توان یک گزینه انتخابی عالی و ایده آل در نظر گرفت؛ به همین دلیل در ادامه به معرفی این 2 فریزر و همچنین تفاوت‌های بین این 2 خواهیم پرداخت تا تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری را تجربه کنید.

تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی

شما در هنگام خرید انواع یخچال فروشگاهی و انواع فریزر باید انواع مختلفی را در مورد بررسی قرار دهید که فریزرهای ایستاده و صندوقی انواع مختلفی را تشکیل می‌دهنداز ین یخچال ها در بسیاری از فروشگاه ها و سوپر مارکت های بزرگ و کوچیک استفاده می شوند که یخچال نوشیدنی  هم شامل آنها می شود .شما تا چه حد با ساختار این دو فریزر آشنایی دارید؟ به هر حال اگر آشنایی خاصی هم ندارید ما به بررسی هرکدام در ادامه خواهیم پرداخت که بیشتر آشنا شوید.

تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی

همه چیز درباره تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی

⦁ فریزر ایستاده چیست؟

در هنگام برآورد قیمت انواع یخچال های فروشگاهی احتمالاً با این موضوع روبرو می‌شوید که به خاطر تنوع در ساخت یخچال و فریزرهای صنعتی و تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی قطعاً قیمت خریدها از جمله قیمت یخچال فروشگاهی نیز متفاوت است  امروزه فریزرهای عمودی یا به قول معروف و خودمانی ایستاده را شما می‌توانید باقیمت‌های گوناگونی در اندازه و ارتفاعی متفاوت به سبد خرید خود به صورت غیرحضوری اضافه کنید.
مدل‌های تک درب، مدل‌های دو درب و حتی مدل‌های سه درب همگی در انواع متنوع این نوع فریزر جای می‌گیرند فریزر ایستاده دودرب  هم نمونه ای از این فریزر هاست که امروزه در بسیاری از  سوپر مارکت های کوچک و بزرگ قابل مشاهده است .شما این نوع فریزر را می‌توانید با 2 روش تولید در نظر بگیرید. در روش تولید اول از جنس فولاد ضدزنگ برای ساخت درب فریزر استفاده می‌کنند و در ساخت به روش دوم به ساخت فریزر ایستاده با درب شیشه‌ای اقدام می‌کنند. درب فولادی مقاومت بیشتری دارد ولی درب شیشه‌ای نمای خارق‌العاده‌تری را به نمایش می‌گذارد.

⦁ فریزر صندوقی چیست؟

فریزر صندوقی از جمله فریزرهایی است که امروزه به عنوان یخچال بستنی از آن یاد می‌کنند. شما در هنگام خرید باید به ابعاد و گنجایش این نوع فریزر و تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی توجه بیشتری داشته باشید؛ همچنین فریزر اگر وزن مناسبی نداشته باشد قطعاً در هنگام جابه‌جایی و حمل شما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.بنابراین استفاده از فریزر های ایستاده می تواند به مراتب راحت تر از صندوقی باشد و شما می توانید پس از براورد قیمت  فریزر ایستاده فروشگاهی آنها را تهیه کنید .  بدنه ضد خش فریز را نیز نباید موضوع کم اهمیتی در نظر بگیرید؛ چرا که به کیفیت استفاده در طولانی مدت کمک می‌کند و آن دسته از فریزرهای صندوقی که دارای سیستم ترمومتر هستند، به مراتب به تنظیمات ساده‌تری اشاره می‌کنند. در هنگام انتخاب این نوع فریزر به دنبال مدل باشید که دارای مخزن مجزا باشد تا بتواند مایعات را در زمان آب شدن یخ و برفک زدن داخل مخزن جمع کند؛ همچنین سیستم خنک کننده فریزر را نباید نادیده گرفت و این نکته را به خاطر سپرد که یک فریزر صندوقی که کیفیت بالایی دارد، ۵ دیجیتال کنترل دمای فریزر را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل در هنگام خرید انواع یخچال های فروشگاهی از  قیمت یخچال فروشگاهی و از جمله قیمت یخچال نوشیدنی و انواع فریزر باید با کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

 

یخچال فروشگاهی

بررسی تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی

شما در هنگام برآورد قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی باید به تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی هم توجه داشته باشید؛ چرا که همین تفاوت‌ها است که روی قیمت خرید فریزهای ایستاده و صندوقی تأثیر واضح خود را می‌گذارد و به همین دلیل، در ادامه به صورت مختصر و مفید به ارزیابی و بررسی این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

⦁ ظاهر و طراحی

اولین “تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی” را شما  در طراحی و ظاهر آن‌ها می‌توانید بیابید که می‌توان گفت فریزر صندوقی دارای یک درب در قسمت بالایی خود است و به لحاظ عرضی فضایی خاص را اشغال می‌کند؛ به همین دلیل در فضاهای بزرگ می‌توانید از فریزر صندوقی به نحو احسنت استفاده کنید.
زمانی که محدودیت فضا موضوع انتخاب شما باشد، فریزرهای ایستاده به خاطر ظاهر و طراحی خود و همچنین داشتن یک درب از جلو می‌تواند فضای کمتری را به راحتی اشغال کرده و فروش خوبی را تجربه کند؛  به همین دلیل، قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب را نباید نادیده بگیرید.

 

⦁ اختلاف ظرفیت

شما اندازه ۵ الی ۲۵ فوت مکعب را می‌توانید به تولید سبک‌های مختلف فریزر اختصاص دهید که معمولاً اختلاف ظرفیت را شما در 2 مدل فریزر صندوقی و ایستاده می‌توانید مورد بررسی قرار دهید که باید حجم مواد غذایی مورد نظر خود را به درستی برای انتخاب اندازه فریزر مورد نظر، به خوبی ارزیابی کنید؛ چرا که در غیر این صورت نمی‌توانید هوشمندانه انتخاب کنید. به همین دلیل باید بدانید که انتخاب فریزر و یخچال نوشیدنی آن‌چنان با این نوع تفاوت‌ها کار ساده‌ای نیست.

⦁ نحوه نگهداری

تعمیر و نگهداری فریزر یکی دیگر از تفاوت‌هایی است که شما باید مد نظر قرار دهید. مدل‌های فریزر صندوقی شاید قابلیتی همچون یخ‌زدایی خودکار را نیز در ساختار خود جای داده باشد و برخی دیگر شاید فاقد این سیستم باشد. در صورتی که فریزرهای ایستاده دارای سیستم یخ زدایی خودکار هستند و به همین دلیل، با اجزا و قطعات بیشتری تولید می‌شوند که همین امر نحوه نگهداری فریزر ایستاده را با حساسیت بالاتری روبرو می‌کند. هنگام استفاده از فریزر ایستاده لازم نیست تا به صورت دستی به یخ زدایی بپردازید، اما در مورد فریزر صندوقی در برخی از مدل‌ها که فاقد سیستم برای یخ زدایی است، شما باید راهکارهایی را برای جلوگیری از برفک یخچال و فریزر نیز در نظر بگیرید. حتی در زمان استفاده و وبراورد قیمت قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب هم باید به نحوه نگهداری این دستگاه بی توجه نباشید که در طولانی مدت بتوانید به راحتی به استفاده از آن بپردازید.

 

یخچال صندوقی

⦁ مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی را نیز در برآورد تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی یک موضوع مهم باید در نظر گرفت. عایق بودن دیوار داخلی در ساختار فریزر صندوقی می‌تواند به حفظ سرمای بیشتری کمک کند. همین امر به مصرف انرژی کمتری اشاره می‌کند و این موضوع مهمی در خرید انواع یخچال های فروشگاهی از جمله خرید یخچال نوشیدنی می باشد . در صورتی که فریزر ایستاده به خاطر قابلیتی همچون سیستم یخ زدایی خودکار میزان مصرف انرژی بالاتری را می‌طلبد که شما حدود ۴۰ درصد افزایش انرژی را باید برای فریزر ایستاده نسبت به فریزر صندوقی در نظر بگیرید.

سخن پایانی

حال که به بررسی تفاوت فریزر ایستاده و صندوقی پرداخته‌ایم، بهتر است بدانید که این 2 فریزر ازلحاظ‌های مختلفی دارای تفاوت‌های ریز و درشتی است که توجه به این تفاوت‌ها قطعاً می‌تواند به انتخاب معقولانه‌تر مشتریان در هنگام خرید هرکدام کمک کنند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Facebook
Twitter
LinkedIn