تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده در چیست؟

تنوع انواع یخچال های فروشگاهی انتخب را برای بسیاری از افراد سخت کرده است دانستن تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده باعث می‌شود تا با توجه به میزان بودجه و امکاناتی که به آن نیاز دارید، بتوانید انتخاب ایده آل و مقرون به صرفه را تجربه کنید. امروزه استفاده از یخچال‌های صنعتی به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند که مدل‌های ایستاده و خوابیده را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت؛ به همین دلیل، قصد داریم در ادامه شما را بیشتر با انواع گفته شده آشنا کنیم.

قیمت یخچال نوشیدنی

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت یخچال نوشیدنی با ما در ارتباط باشید

تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده

قیمت انواع یخچال مخصوص فروشگاه ها با توجه به انواعی که دارد، برآورد می‌شود و در این بین، قیمت یخچال‌های خوابیده قیمت یخچال فروشگاهی و یخچال‌های ایستاده قطعاً متفاوت هستند و جزو تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده هستند. به این دلیل که هرکدام مزایا، معایب و نحوه استفاده خاص خود را دارند. با این حساب باید با کارایی هرکدام از یخچال ها و فریزر ایستاده دودرب به صورت مختصر ولی مفید آشنا باشید تا این‌گونه بتوانید به تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده هم پی ببرید.

مزایای یخچال خوابیده و ایستاده

همه چیز درمورد تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده

معرفی انواع یخچال ایستاده و خوابیده

⦁ یخچال خوابیده
یخچال خوابیده که به آن جزیره‎ای هم می‌توان گفت عمدتاً در فروشگاه‌های مواد غذایی به کار می‌رود. این نوع یخچال در مقایسه با نوع خانگی و یخچال نوشیدنی، قدرت سرمایش و گنجایش بیشتری را ارائه می‌دهد و همچنین از عوامل تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده هستند حتی برخی در منزل از انواع این نوع یخچال فریزر استفاده می‌کنند. این مدل یخچال ظرفیت بالایی دارد که این یک مزیت ایده آل به شمار می‌آید همچنین افراد باید مراقب بوی بد یخچال نیز باشند و از نگهداری بیش از حد یک سری مواد غذایی که ممکن است به تاریخ انقضای آن ها توجهی نشود خود داری کنند. نمی‌توان از این نوع یخچال به عنوان ویترین فروشگاه و مغازه استفاده کرد. عمدتاً جنس بدنه یخچال‌فریزر خوابیده استنلس استیل است که البته دیده شده است بدنه را از شیشه دوجداره هم می‌سازند. ناگفته نماند که برای جلوگیری از اتلاف انرژی از عایق‌بندی پلی یوزتان برای تولید این نوع یخچال استفاده می‎کنند. حال برای بررسی تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده باید در مورد مدل ایستاده هم‌صحبتی داشته باشیم.
⦁ یخچال ایستاده
یخچال ایستاده یکی از انواع یخچال‌های صنعتی به شمار می‌آید که به صورت عمودی امروزه کاربر دارد و زمانی که افراد به دنبال خرید یخچال نوشیدنی بیشتر به این مدل تمایل نشان می‌دهند. بهتر است بدانید “تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده” بسیار است این نوع یخچال را در اندازه و با ارتفاع‎های مختلف می‌توان مورداستفاده قرار داد. این نوع یخچال می‌تواند 1 درب، فریزر ایستاده دو درب و 3 درب تولید و به کار آید. جنس درب شاید از شیشه و یا شاید از فولاد ضدزنگ ساخته شود که طبیعتاً قیمت متفاوتی هرکدام دارند و در تعیین قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب ممکن است بی تاثیر باشد. یخچال ایستاده با درب فولادی ضدزنگ عمر بالاتری دارد؛ چراکه در برابر ضربه مقاوم است. مدل ایستاده ویترینی از جنس شیشه درب آن‎ها ساخته می‌شود که بدون باز کردن درب هم می‌توان محصولات درون آن را مشاهده کرد و شما می‌توانید برای محاسبه قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید. ابعاد این نوع یخچال را در هنگام برآورد قیمت یخچال نوشیدنی 60 سانتی، ۷۰ سانتی، ۱۲۰ سانتی و ۱۵۰ سانتی می‌توانید در نظر بگیرید. جنس بدنه این نوع یخچال هم از استیل ساخته می‌شود که در طولانی مدت با فرایند زنگ زدن روبرو نشود و طبیعتاً این‌چنین عمر مفیدی را می‌توان انتظار داشت. با این تفاسیر متوجه تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده شده‌اید؟

معرفی انواع یخچال ایستاده

بررسی تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده

شما در هنگام برآورد قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی احتمالاً آن را با یخچال‌فریزر خوابیده و همچنین انواع دیگر یخچال ها از جمله قیمت یخچال نوشیدنی مقایسه می‌کنید. امروزه یخچال فریزرهای صنعتی بسیار کاربردی و پراستفاده هستند. متأسفانه برخی از مشتریان بدون اینکه شرایط محیطی از جمله دما محیط خود را بسنجند به دنبال خرید انواع یخچال صنعتی هستند، در صورتی که باید امکانات، آپشن‌ها و قیمت‌ها را به‌درستی ارزیابی کنند تا انتخابی اقتصادی و هوشمندانه را تجربه کنند همچنین دمای مناسب یخچال از عوامل بسیاری مهمی است که هم بر میزان ماندگاری و کیفیت و کارکرد یخچال شما تاثیر گذار است و هم بر میزان ماندگاری مواد غذایی موجود در آن. در غیر این صورت جز ضرر چیزی عاید این افراد نخواهد شد؛ به همین دلیل تفاوت بین یخچال‌های صنعتی را نباید نادیده گرفت که ما در ادامه به بررسی تفاوت بین دو یخچال خوابیده و ایستاده صنعتی می‌پردازیم.
⦁ اولین و مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان در نظر گرفت، عمودی بودن یخچال ایستاده و افقی بودن یخچال خوابیده است.
⦁ تفاوت مهم دیگری که می‌توان قائل شد این است که از یخچال نوشیدنی ایستاده بیشتر برای نمایش محصولات استفاده می‎کنند و آن را در خرید یخچال نوشیدنی لحاظ می کنند، در صورتی که استفاده یخچال خوابیده به این شکل نیست.
⦁ از یخچال فریزرهای خوابیده عمدتاً برای نگهداری بستنی استفاده می‎کنند، در صورتی که در مدل‌های ایستاده نمی‎توان به‌راحتی به نگهداری انواع بستنی پرداخت. حتی برای نگهداری ماهی و میگو هم یخچال‎های خوابیده گزینه ارجح‌تری به شمار می‌آیند.
⦁ ظرفیت یخچال‎های فریزر خوابیده نسبت به یخچال‌های فریزر ایستاده بیشتر است و به همین دلیل، در فروشگاه‎های نه‌چندان بزرگ بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.
⦁ یخچال‌فریزر ایستاده عمق به‌مراتب کمتری نسبت به یخچال‌های خوابیده دارد و به همین دلیل، برای منجمد کردن مواد خوراکی و غذایی که فاسدشدنی هستند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.
⦁ تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده را در قدرت سرمایش آن می‌توان در نظر گرفت. مدل خوابیده قدرت سرمایشی بیشتری دارد و این خود یک تفاوت اصلی به شمار می‌آید.
⦁ معمولاً دسترسی به محصولات در یخچال‌فریزر ایستاده به‌مراتب بسیار راحت‎تر است، در صورتی که در یخچال‌فریزر خوابیده، مشتریان کمی سخت‎تر می‎توانند به محصولات مورد نظر درون یخچال دسترسی داشته باشند.
⦁ مدل خوابید یخچال‌فریزر دارای سیستم یخ زدایی خودکار و دستی است ولی در مدل ایستاده چنین چیزی وجود ندارد و به همین دلیل مدل خوابیده می‌تواند حرف‎های بیشتری در این حوزه برای گفتن داشته باشد.
⦁ از نظر ایجاد آلودگی صوتی، فریزر خوابیده سروصدای بسیار کمتری نسبت به یخچال‌فریزر ایستاده را به وجود می‌آورد.
⦁ تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده در ابعاد آن‌ها هم مشاهده می‌شود که یخچال ایستاده فضای کمتری را اشغال می‎کند، در صورتی که فریزر خوابیده به فضای بیشتری برای استفاده نیاز دارد. بااین‌حال بهتر است در هنگام خرید انواع یخچال صنعتی به مساحت فضای مورد نظر خود هم بی‌توجه نباشید.

بررسی تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده

سخن پایانی

تفاوت یخچال خوابیده و ایستاده را به صورت اجمالی که از حوصله کاربر خارج نباشد برای شما موردبررسی قرار داده‎ایم. این‌چنین می‌توانید هوشمندانه یخچال مورد نظر خود را انتخاب کنید و در طولانی مدت از امکانات آن به نحو احسنت استفاده کنید. بسیاری از مشتریان در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید انواع یخچال صنعتی با مشاورین ما در این مجموعه مشورت می‌کنند تا بتوانند انتخابی ایده آل و هوشمندانه را تجربه کنند. به‌هرحال مشورت با افرادی که تجربه بیشتری دارند، ضرری که ندارد هیچ، حتی فواید زیادی هم خواهد داشت و اولین فایده این است که باعث می‌شود تا خریدی اقتصادی و آگاهانه را شما کاربران عزیز تجربه کنید و در درازمدت از انتخاب خود پشیمان نشوید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Facebook
Twitter
LinkedIn