تفاوت یخچال های صنعتی در چیست؟

یخچال صنعتی یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در اماکن مختلف می باشد. در حقیقت یخچال صنعتی از جمله ماشین‌آلاتی به شمار می‌ رود که از طریق کاهش دما به سرد نمودن محیط می پردازد. در واقع یخچال صنعتی با انجام چنین روندی تلاش می‌ کند تا هیچ یک از مواد غذایی که درون آن قرار گرفته است دچار فساد نشوند، به همین خاطر از یخچال صنعتی غالباً در رستوران ها استفاده می کنند بنابراین تحت عنوان یخچال رستورانی نیز معرفی می گردد.

به طور کلی با توجه به اینکه یخچال صنعتی دارای ابعاد گوناگونی است لذا شما باید بر اساس مساحت مکانی که قرار است یخچال صنعتی در آن قرار بگیرد به انتخاب یکی از انواع یخچال های صنعتی بپردازید. این نکته را در نظر داشته باشید که تفاوت یخچال های صنعتی می تواند در ابعاد و سایز آن ها باشد در ادامه به بیان تفاوت یخچال های صنعتی خواهیم پرداخت.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

اهمیت یخچال صنعتی

تفاوت یخچال های صنعتی

به طور معمول یخچال های صنعتی در مقایسه با یخچال هایی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرند میزان انرژی بیشتری را به مصرف می رساند چرا که یخچال های صنعتی با استفاده از برخی تجهیزات همچون گرم کننده های ضد برفک، اواپراتور، کمپرسور با عملکرد عالی، فن های خنک کننده و غیره تولید می شوند اما با توجه به مواردی که بیان شد باید بدانید یخچال های صنعتی عمدتاً به منظور به کارگیری در آشپزخانه های صنعتی مقرون به صرفه تر خواهد بود به همین خاطر تا حد زیادی می تواند مواد غذایی را همانطور که هستند به لحاظ کیفی نگهداری کنند به همین علت قیمت انواع یخچال ها از جمله قیمت یخچال فروشگاهی برای بیشتر خریداران موضوع مهمی می باشد به خاطر داشته باشید یخچال های صنعتی سعی می کنند تا هوای گرم را از فضایی که مواد غذایی درون آن نگهداری می شوند به خارج از آن انتقال یافته و با استفاده از این روند دمای درونی یخچال کاهش پیدا می کند. به طور معمول ابعاد یخچال های صنعتی و فریزر ایستاده دودرب برای اماکنی همچون رستوران ها به کار گرفته می شوند با استاندارد های مربوط به تولید یخچال های خانگی متفاوت است و هر یک از آن ها بر اساس کاربردی که دارند از سوی بسیاری از شرکت‌ های تولید کننده معتبر ساخته شده و سپس به دست مصرف کنندگان می رسد.

آشنایی با انواع یخچال صنعتی

همه چیز درباره تفاوت یخچال های صنعتی

آشنایی با انواع یخچال های صنعتی

شمار زیادی از یخچال های صنعتی همچون فریزر ایستاده دودرب، یخچال فروشگاهی، یخچال فروشگاهی بدون درب، فریزر ایستاده فروشگاهی، یخچال نوشیدنی، یخچال سوپرمارکتی و غیره بر اساس استاندارد های روز در سراسر جهان تولید می شوند. شما می توانید هر یک از انواع یخچال های صنعتی که نام برده شد بر اساس قیمتی که برای آن ها محاسبه می شود خریداری نمایید. در حقیقت قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب، قیمت یخچال نوشیدنی، قیمت یخچال فروشگاهی و قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی متفاوت است؛ زیرا کاربرد هر یک از این یخچال ها یکسان نبوده و تنها هدف هر یک از این تجهیزات نگهداری از مواد غذایی است که مستعد فاسد شدن هستند.

در صورتی که می خواهید به خرید یخچال نوشیدنی و سایر یخچال هایی که پیش از این عنوان کردیم بپردازید بایستی ابتدا نسبت به کاربرد آن ها اطلاعات کافی به دست آورده و در نهایت با توجه به نیاز خود به تفاوت یخچال های صنعتی پی ببرید، در چنین حالتی است که می توانید نیاز های خود را با توجه به محلی که قرار است یخچال در آنجا مورد استفاده قرار گیرد رفع کنید.

تفاوت یخچال صنعتی

تفاوت یخچال های صنعتی

پیش از اینکه به بیان تفاوت یخچال های صنعتی بپردازیم باید بدانید برای آن ها انواع گوناگونی وجود دارد که از جمله می توان به یخچال های تجاری همچون یخچال هایی که غالباً از آن ها برای هتل ها، فروشگاه ها، رستوران ها و غیره استفاده می کنند. یخچال های خانگی که عمدتاً برای اماکن کوچک به کار گرفته می شوند و یخچال های صنعتی که سایز و ابعاد آن ها در مقایسه با یخچال های تجاری بزرگتر است، اشاره نمود که قیمت همه آنها از جمله قیمت یخچال نوشیدنی  متفاوت خواهد بود. البته یک نوع دیگر از یخچال ها وجود دارد که تحت عنوان یخچال هایی با حمل و نقل آسان معرفی می شود که کابین های یخچالی و ماشین های دارای یخچال از این قبیل هستند و می توان گفت کمپرسور یخچالی آنها نسبت به سایر یخچال ها از قدرت بیشتری برخوردار است. 

بهتر است بدانید که هر یک از انواع یخچال های صنعتی دارای تفاوت عمده‌ای هستند به عنوان مثال یخچال های ایستاده یکی از انواع یخچال های صنعتی معرفی می شود که دارای ابعاد و ارتفاع گوناگونی می باشد و بر اساس محلی که قرار است جای بگیرد ابعاد و سایز آن ها را سفارش می دهند.

یخچال ایستاده بر اساس سفارشی که از سوی مشتری صورت می گیرد می تواند به شکل سه درب، دو درب و تک درب تولید شود. یخچال ایستاده که دارای درب شیشه ای است یکی از انواع یخچال های ایستاده به شمار می‌رود که غالباً از آن برای اماکنی همچون قنادی ها و شیرینی فروشی ها استفاده می کنند تا محصولات داخل آن به خوبی مشاهده شود.

انواع یخچال صنعتی ایستاده

به طور معمول تفاوت یخچال های صنعتی زیاد است  یخچال صنعتی ایستاده را به لحاظ جنس به دو نوع تقسیم می کنند: یخچال ایستاده که جنس بدنه آن از جنس فولاد ضد زنگ است با توجه به این که جنس آن بسیار مستحکم است بنابراین بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا این محصول را خریداری و در نهایت مورد استفاده قرار دهند و به این موضوعات در خرید انواع یخچال صنعتی به خصوص خرید یخچال نوشیدنی توجه می کنند، اما یخچال ویترینی ایستاده با توجه به این که دارای درب شیشه ای است ممکن است مقاومت زیادی در حد جنس فولاد ضد زنگ نداشته باشد اما با توجه به اینکه محصولاتی که در پشت ویترین قرار می گیرد قابل مشاهده هستند از سوی برخی از کاربران مورد توجه واقع شده است.

یکی دیگر از انواع یخچال های صنعتی که کاربرد آن با سایر یخچال ها متفاوت است یخچال نوشیدنی می باشد. در واقع از این نوع یخچال به منظور خنک سازی بطری آب، انواع نوشیدنی ها و نوشابه استفاده می‌ کنند. این محصول از دو الی سه بخش برخوردار می باشد. اگر چه بر اساس نیاز می توانید یخچال نوشیدنی را با داشتن یک قسمت و یا حتی چهار قسمت سفارش دهید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

یخچال های ویترینی

از طریق بیان کردن انواع یخچال های صنعتی در واقع می‌توان به “تفاوت یخچال های صنعتی” پی برد. یخچال های ویترینی یکی دیگر از انواع یخچال های صنعتی به شمار می رود که معمولاً ارتفاع آن ها کوتاه تر از سایر یخچال ها می باشد. با توجه به اینکه این نوع از یخچال به حالت مکعبی است تحت عنوان یخچال مکعبی نیز در هر یک از اماکنی همچون رستوران ها، قنادی ها و یا فست فود ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع از این نوع یخچال می توان به منظور مراقبت از گوشت منجمد نیز استفاده نمود.

یخچال ویترینی

یخچال کابینتی

یکی دیگر از انواع یخچال های صنعتی که بسیار طرفدار دارد یخچال های کابینتی می باشد. در حقیقت این نوع از یخچال ها افزون بر اینکه قفسه دارند دارای کشو نیز هستند، بنابراین آن دسته از افرادی که فضای زیادی ندارند و این برایشان معضلی شده است می توانند از یخچال های صنعتی استفاده کنند که به شکل کابینتی و یا صندوقی تولید می شوند.

به طور کلی کشو هایی که در یخچال های صنعتی قرار دارد باعث می‌شود تا به منظور نگهداری بهتر مواد غذایی فضای زیادی وجود داشته باشد. در صورتی که می خواهید مواد غذایی را به نحو احسن درون قفسه ها و کشو های یخچال جای‌گذاری کنید بهترین گزینه پیش روی شما یخچال های کابینتی می باشد. بهتر است بدانید بر اساس مکانی که قرار است یخچال کابینتی در آنجا قرار بگیرد همچون کافی شاپ، رستوران، فروشگاه و غیره این نوع یخچال را به صورت ۹ کشو، ۴ کشو، ۲ درب و یا ۶ درب تولید می کنند. در واقع یخچال کابینتی با توجه به جنس درب آن به دو دسته تقسیم می شود یعنی یخچال کابینتی که درب آن به صورت استیل بوده و یخچال کابینتی که درب آن دارای شیشه می باشد.

سخن پایانی

یکی از تفاوت یخچال های صنعتی قیمت آن ها می باشد، بنابراین به منظور محاسبه قیمت هر یک از انواع یخچال های صنعتی پیش از همه باید میزان ظرفیت و نوع آن تعیین گردد، به عنوان مثال قیمت یخچال فروشگاهی با قیمت یخچال نوشیدنی متفاوت می باشد؛ همچنین قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی با قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب بسیار تفاوت دارد. اگر می خواهید هر یک از انواع یخچال های صنعتی همچون فریزر ایستاده دودرب و یا یخچال نوشیدنی را خریداری کنید بایستی به تفاوت قیمت آن ها نیز توجه زیادی داشته باشید و بر اساس نیاز خود هر یک از انواع یخچال های صنعتی با مد نظر قرار دادن تفاوت در کاربرد و سایر قطعات موجود در آن را خریداری نمایید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Facebook
Twitter
LinkedIn