آشنایی با مشکلات متداول یخچال صنعتی + راه حل

خرید یخچال صنعتی یکی از نکته های مهم برای هر فروشنده ای است و باید قبل از خرید کردن با مزایا و معایب و  مشکلات  آن آشنا باشید و از همه مهم تر این است که مشکلات متداول یخچال صنعتی را باید بشناسید تا در طولانی مدت از انواع یخچال صنعتی به نحو احسن استفاده کنید. به هر حال در برخی از شرایط مشکلاتی ممکن است، خرابی‌هایی را به وجود آورد که برخی هزینه تعمیر و برخی هزینه تعویض را می‌طلبند اما تعمیر نیز شاید گزینه مقرون به‌صرفه‌ای نباشد و تعویض بتواند راه حل معقولانه‌تری به حساب آید.

مشکلات متداول یخچال صنعتی

یکی از مشکلات متداول انواع یخچال‎های صنعتی زیاد بودن صدای این دستگاه است. متأسفانه برخی از افراد در هنگام خرید یخچال نوشیدنی تنها به قیمت یخچال توجه می‌کنند، در صورتی که کیفیت دستگاه بسیار موضوع حائز اهمیت‌تری است که نباید آن را نادیده گرفت. برخی از یخچال‌های صنعتی به این دلیل کیفیت و مرغوبیت قابل قبولی را ارائه نمی‌دهند در کوتاه مدت مشکلات این چنینی را به وجود می‌آورند اما برای برطرف کردن صدای زیاد یخچال‌های صنعتی، یکی از راه‌حل‌های احتمالی می‌تواند تعویض موتور فن اواپراتور باشد که البته شاید تعمیرکار راه‌حل‌های دیگری را برای برطرف کردن مشکلات متداول یخچال صنعتی از این قبیل پیشنهاد دهد.

خراب شدن یخچال

همه چیز درباره مشکلات متداول یخچال صنعتی

دلیل برفک زدن یخچال صنعتی

متأسفانه یکی دیگر از مشکلات متداول یخچال صنعتی می‌تواند برفک زدن یخچال باشد. به این دلیل که برفک زدن در محل‌های گوناگون یخچال فریزر به وجود می‌آید و عیب‌یابی آن نیز شکل‌های متفاوتی را به خود می‌گیرد. توجه داشته باشید که اگر برفک در اطراف درب فریزر صنعتی به وجود آید، به این دلیل است که درب یخچال کاملاً بسته نشده و احتمالاً بست و یا با واشر درب دچار مشکل شده است. در این شرایط، شما باید کاملاً ًمطمئن شوید که بست‌ها سالم بوده و چسبندگی خود را به نسبت به درب از دست نداده‌اند. به هر حال ساییدگی و پارگی لاستیک دور درب، مسئله مهمی در انواع یخچال ها از جمله یخچال نوشیدنی  است که نشان می‌دهد شما هر چه سریع‌تر باید لاستیک درب یخچال صنعتی موردنظر را تعویض کنید.
کم بودن برفک در همه قسمت‌های یخچال نیز عمدتاً به خاطر کاهش دما به وجود می‌آید و مادامی که برفک در همه جای یخچال تشکیل شده باشد، یعنی درب یخچال صنعتی برای مدت زمانی باز بوده. اگر تنها بخش عقبی یخچال صنعتی دچار برفک شده است، یعنی در چرخه یخ زدایی یخچال مشکلی به وجود آمده که بهتر است شما از هر نوع یخچال فریزر صنعتی همچون فریزر ایستاده دودرب که استفاده می‌کنید، این‌چنین مشکلاتی را پیگیری کنید.

برفک زدن یخچال

خاموش نشدن یخچال صنعتی

در دسته‌بندی مشکلات متداول یخچال صنعتی می‌توان یکسره کار کردن و خاموش نشدن یخچال مورد نظر را جای داد. توجه داشته باشید که یکی از دلایل عمده خاموش نشدن یخچال صنعتی، کارکرد زیاد و پیوسته آن است که همین امر به ایجاد گرد و غبار و آلودگی در پیرامون کویل‌ها می‌شود و حتی اگر دمای یخچال صنعتی اشتباه و یا در مقدارهای پایین تنظیم شود باعث خواهد شد که کارکرد زیادی را شما برای یخچال صنعتی در نظر گرفته و همین امر باعث استهلاک آن می‌شود و طبیعتاً استهلاک بالا از عمر مفید یخچال کم می‌کند و همین امر باعث یخ زدن مواد غذایی نیز می‌شود که در این شرایط، شما باید هرچه سریع‌تر به تعمیرکاری ماهر در این زمینه مراجعه کنید؛ چرا که انواع یخچال نوشیدنی و فریزر‌های صنعتی با چنین مشکلی در برخی از شرایط روبه‌رو می‌شود بنابراین علاوه بر براورد قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب باید به فکر انواع مشکلات و استهلاک اجزای آن باشید . 

کارنکردن یخچال فریزر

زمانی که شما تنها به دنبال برآورد قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی هستید و نسبت به برند و امکاناتی که دارد، آن‌چنان که باید و شاید توجه نشان نمی‌دهید، بهتر است بدانید که مشکلاتی مانند عدم کارکرد فریزر در کوتاه مدت از جمله مشکلاتی خواهد بود که به خاطر بی‌توجهی به چنین مسئله‌ای با آن روبه‌رو می‌شوید که معمولاً برای کار نکردن فریزر می‌توان گفت جایگزین شدن کنترل‌های الکترونیکی اولین و مهم‌ترین راه حل به شمار می‌آید، اما بهتر است چراغ داخلی یخچال صنعتی و همچنین چراغ یخچال نوشیدنی را نیز مورد بررسی قرار دهید زیرا بر قیمت یخچال نوشیدنی تاثیر گذار است در صورت کار نکردن احتمال اینکه برق به درستی به دستگاه نمی‌رسد نیز وجود دارد و حتی بررسی کنترل‌های دستگاه نیز از جمله راهکارهای پیشنهادی به شمار می‌آید که عمدتاً کار نکردن فریزر یکی از مشکلات متداول یخچال صنعتی است که در برخی شرایط آن‌چنان که باید و شاید هزینه تعمیر بالایی نیز نمی‌طلبد.  

داغ شدن بیش از حد موتور یخچال صنعتی

زمانی که موتور یخچال صنعتی بیش از حد داغ می‌شود این خود می‌تواند از جمله “مشکلات متداول یخچال صنعتی” باشد؛ چراکه کمپرسور یخچال یکی از قطعات بسیار مهمی است که صد درصد می‌تواند روی قیمت یخچال نوشیدنی تأثیر واضح خود را بگذارد و یکی از مواردی باشد که هنگام خرید یخچال نوشیدنی مورد توجه بسیاری از افراد باشند .
گرم شدن موتور یخچال، حقیقتاً امری کاملاً طبیعی است، اما داغ شدن بیش از حد و زیاد را نباید نادیده گرفت؛ چون‌که بیش از حد داغ شدن کمپرسور یخچال می‌تواند روی عمر مفید آن تأثیر سوء گذاشته و شما را با سوختگی موتور در آینده رو‌به‌رو کند و همین امر هزینه‌های بالایی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل، امروزه در هنگام برآورد قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی و انواع یخچال‌های صنعتی نسبت به قطعات یخچال همچون موتور آن توجه بسیار زیادی باید نشان داد. این‌گونه که موتور دارای ضمانت‌نامه بوده و بتواند در طولانی مدت عمر مفید خود را به نمایش بگذارد.  

خاموش شدن چراغ یخچال

خرابی چراغ ها

در هنگام محاسبه و برآورد قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب طبیعتاً امکانات و آپشن‌هایی نظیر چراغ‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت که خراب بودن چراغ‌های ال ای دی می‌تواند یکی از مشکلات بسیار رایج فریزر های ایستاده از جمله فریزر ایستاده دودرب به شمار می‌آید. در بسیاری از شرایط تعویض چراغ می‌تواند بهترین راه حل به شمار آید. تنها باید از چراغ‌هایی استفاده کنید که مورد تأیید شرکت تولید کننده نیز باشد. برای این کار بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه مورد نظر مراجعه و یا با مشاورین ما در این مجموعه در تماس باشید.  

سخن پایانی

ما سعی کرده‌ایم که به صورت کاملاً اجمالی که خارج از حوصله شما عزیزان هم نباشد، در مورد مشکلات متداول یخچال صنعتی صحبتی داشته باشیم. به هر حال یخچال‌های صنعتی با قیمت تقریباً بالایی خریداری می‌شوند و در این بین، آشنایی با مشکلات رایج آن‌ها می‌تواند موضوع بسیار مهمی به شمار آید تا در طولانی مدت بتوان به عمر مفید دستگاه کمک کرد و هزینه پایین‌تری را در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعویض و یا تعمیر قطعه برآورد کرد که شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.  

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Facebook
Twitter
LinkedIn