علت مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی + راه حل آن

 برای لوازم الکتریکی از جمله انواع یخچال ها مشکلات زیادی می تواند به وجود بیاید همچنین مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی کم نیست. هر مشکلی می‌تواند به دلایل مختلفی به وجود آید. یخچال ویترینی در انواع گوناگون خود می‌تواند فروش بالایی داشته باشد؛ چراکه آپشن و امکانات زیادی دارد. در این بین، سرد نکردن یخچال همیشه یکی از مشکلات رایجی به شمار می‌آید که کارایی و عملکرد یخچال را دچار اختلال می‌کند؛ به همین دلیل، در ادامه شما را با دلایلی اصلی سرد نکردن یخچال ویترینی آشنا خواهیم کرد.

مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی

انواع یخچال‌های ویترینی هرکدام امکاناتی دارند. در این میان، قطعاتی درون دستگاه تعبیه می‌شود که این قطعات اگر دچار اختلال شود، صد درصد مشکلاتی را به وجود می‌آورد مانند “مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی” و تاثیر بر قیمت انواع یخچال ها به خصوص قیمت یخچال فروشگاهی خواهد داشت به همین دلیل باید در هنگام خرید انواع یخچال ویترینی، سعی کنید تا به کیفیت محصول بیشتر از قیمت آن توجه کنید. در ادامه در مورد دلایلی که به سرد نکردن یخچال ویترینی مربوط می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

مشکل در برق رسانی

همه چیز درباره مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی

مشکل در برق رسانی

مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی شاید به اختلالات و نوسانات مربوط به برق ارتباط داشته باشد؛ از این رو، باید سیستم برق را مورد بررسی قرار دهید تا از سلامت این سیستم و یخچال ها و فریز ها مانند فریزر ایستاده دودرب مطمئن شوید، چراغ درون فریزر ایستاده دو درب یا یخچال‌های ویترینی دیگر به صورت واضح نشان می‌دهد که سیستم برق رسانی یا هر سیستم دیگری از جمله تجهیزات و همچنین سیستم خنک کننده یخچال که از مهم ترین سیستم های هر یخچالی است دچار  مشکل شده است یا باید به دلایل دیگری بیندیشید. با باز شدن درب یخچال چنانچه، چراغ چشمک بزند و یا اصلاً روشن نشود، این یعنی یخچال با نوسانات برق روبرو شده است و باید از یک تکنسین ماهر در این زمینه و مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی استفاده کنید.

مشکل در برق رسانی یخچال

فاصله استاندارد

لطفاً در هنگام خرید یخچال نوشیدنی سعی کنید در مورد مشکلاتی که در آینده ممکن است به وجود آید مانند مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی هم اطلاعاتی هرچند کوتاه  ولی مختصر درباره یخچال ها و یخچال نوشیدنی به دست آورید. یکی از این مشکلات مربوط به دما است. در این شرایط باید فاصله مابین دیوار و یخچال را مورد بررسی قرار داد. توصیه مشاورین ما به شما این است که بعد از براورد قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی سعی کنید، یخچال را از دیوار کمی بافاصله‌تر نگه دارید، این‌گونه قطعاً جریان هوا به راحتی امکان پذیر است. فاصله اگر بدون مشکل باشد طبیعتاً باید واشر یخچال را مورد بررسی قرار داد. برخی از مواقع باز و بسته شدن بیش از حد واشر ممکن است می‌تواند مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی را به وجود آورد.

کمپرسور

در هنگام برآورد قیمت یخچال فروشگاهی بهتر است بدانید که کمپرسور دستگاه اگر کیفیت و مرغوبیت بالایی نداشته باشد، صد درصد در آینده مشکلاتی را به وجود می‌آورد همچنین این موضوع در هنگام براورد قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب نیز صدق می کند. کمپرسور یکی از دلایل اصلی برای سرد نکردن یخچال ویترینی است. این قسمت بسیار مهم به عملکرد صحیح یخچال کمک می‌کند و مواد غذایی را سرد نگه می‌دارد.

کمپرسور وظیفه دارد که گازی که فشار پایینی دارد را به گازی که فشار بالایی باید داشته باشد، تبدیل کند. درون سیلندر کمپرسور، حرکت پیستون باعث می‌شود تا گاز از لوله برگشت مکیده شده و بتواند با فشار زیادی وارد لوله رفت شود، این‌گونه است که گازی که مسئول سرماسازی است، می‌تواند به صورت مکرر در حال حرکت باشد. وضعیت کمپرسور زمانی دچار مشکل می‌شود که کمپرسور کثیف، آلوده و مملو از چربی شده باشد. به هر حال این هم خود مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی به شمار می‌آید.

کمپرسور یخچال فروشگاهی

فن اواپراتور

فن اواپراتور یکی از قطعات بسیار مهمی است که در ساختار یخچال ویترینی و انواع یخچال نوشیدنی نقش مهمی را ایفا می‌کند و بعد از قیمت یخچال نوشیدنی موضوع مهمی جلوه می کند. فن اواپراتور زمانی که دچار مشکل شود، طبیعی است که یخچال شما را دچار یخ زدگی می‌کند. تکنیسین که به حل این مشکل می‌پردازند، در ابتدا سعی می‌کنند یخ ذوب شود و سپس به تمیزکاری کویل‌های اواپراتور و خطوط تخلیه می‌پردازند؛ همچنین تعمیرکار باید بداند که اگر سیم‌پیچ‌های اواپراتور منجمد شده‌اند، باید دمای مناسب را تنظیم کند.

کاهش گاز

یکی دیگر از انواع مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی می‌تواند کم شدن گاز یخچال باشد. کم شدن گاز یخچال‌های ویترینی را می‌توان یکی از دلایل عمده برای ایجاد این مشکل در نظر گرفت. معمولاً قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب و انواع دیگر یخچال‌های صنعتی به خاطر نوع امکانات آن متفاوت است و بر قیمت آنها به خصوص قیمت یخچال نوشیدنی تاثیر می گذارد. در این میان، سابکول و سوپرهیت هرکدام انواعی دارند که میزان گاز را برای هر نوع یخچالی را متفاوت نشان می‌دهند. یخ زدن رادیاتور به خاطر کم بودن گاز یخچال ویترینی مورد نظر است. تنها راه حل هم شارژ مجدد یخچال است.

کاهش گاز یخچال

سوختگی موتور

در هنگام برآورد قیمت یخچال نوشیدنی  شما باید بدانید که موتور یخچال از چه برندی است. به این دلیل که در کوتاه مدت موتورهای بی‌کیفیت دچار سوختگی می‌شوند و به همین دلیل، باید بدانید که سوختگی موتور هم می‌تواند مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی به شمار آید. هرچه قدر دمای موتور یخچال بالا باشد، روغن کمپرسور کاهش پیدا می‌کند و طبیعی است که موتور یخچال بسوزد. عایق سیم‌پیچی‌ها موتور زمانی دچار اتصالی می‌شوند که دمای موتور یخچال افزایش یابد. فیلتر درایو  هم مراقب باشید که گرفته نشود و یا ولتاژ برق و نوسانات به وجود نیایند که همگی دلیلی برای سوختگی موتور یخچال به شمار می‌آیند.

خرابی ترموستات

خرابی ترموستات را جدی بگیرید. به این دلیل که مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی مربوط به این خرابی هم می‌تواند باشد. فرمانی که به دیگر قطعات داده می‌شود فرمان را حتی دریافت می‌کند، ترموستات است خرابی ترموستات همیشه خرابی‌های زیادی را به وجود می‌آورد. اگر ترموستات به درستی کار نکند، باید بدانید که سرد نکردن یخچال یک مشکل بسیار واضح است. اینکه از چه مدل ترموستاتی استفاده می‌کنید، از بروز مشکلات این‌چنینی در مدت زمان طولانی جلوگیری می‌کند. توصیه ما این است که خرابی‌های این‌چنینی را جدی بگیرید و از تعمیرکاری ماهر بخواهید هرچه سریع‎تر به محل اعزام شده و مشکل را برطرف کند.

سخن پایانی

در مورد انواع مختلف مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی با شما صحبت کرده‌ایم. کاربرد و عملکرد این یخچال‌ها به کیفیت و مرغوبیت قطعات آن‌ها بستگی دارد. اگر قطعه‌ای دچار مشکل باشد، طبیعتاً نمی‌توان نتیجه قابل قبولی را از یخچال ویترینی انتظار داشت. عملیات سردسازی یکی از مهم‌ترین عملیات‌هایی است که در فرایند و ساختار دستگاه‎های نظیر یخچال ویترینی مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد. اگر یخچال به درستی سرد و خنک نکند، این یعنی مشکل و اختلالی وجود دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. به همین دلیل، بهتر است هرچه سریع‌تر با مشاورین ما در این مجموعه باسابقه در ارتباط باشید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Facebook
LinkedIn
Twitter