آموزش مرحله به مرحله نحوه شارژ گاز یخچال

یکی از مهم ترین وسایل هر خانه و مغازه ای یخچا آن است و یکی از  نکات مهم درباره  یخچال و تجهیزان آن نحوه شارژ گاز یخچال حقیقتاً پروسه سخت و دشواری ندارد ولی باید بسیار با دقت و احتیاط انجام شود و به همین خاطر، ما قصد داریم در ادامه شما را به صورت مختصر و مفید اگر به کارهای فنی علاقه دارید با مراحل شارژ گاز یخچال آشنا کنیم. البته قبل از هرچیزی این نکته را بازگو کنیم که بهتر است این کار را به فردی متخصص و ماهر بسپارید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

شارژ گاز

نحوه شارژ گاز یخچال

تنها خرید یخچال نوشیدنی را نمی‌توان موضوع مهمی در نظر گرفت؛ چرا که در طولانی مدت متناسب با نحوه نگهداری از سیستم می‌توان عمر مفید آن را تضمین کرد. شارژ گاز یخچال و نحوه محاسبه انواع قیمت یخچال فروشگاهی را نباید فعالیتی ساده در نظر بگیرید؛ چون‌که واقعاً این‌گونه نیست و باید توسط فردی متخصص و باتجربه انجام پذیرد.

علت نشتی گاز

همه چیز درباره نحوه شارژ گاز یخچال

ابزار

اگر فردی هستید که تا حدودی می‌توانید به صورت فنی وارد عمل شوید، با استفاده از ابزاری به شما آموزش می‌دهیم که نحوه شارژ گاز یخچال چگونه است. این ابزار را می‌توان سیم جوش نقره، دراگر نو، والف، دستگاه گژ، ترازو(دیجیتال)، دستگاه وکیوم و پک هواگاز در نظر گرفت. در پک هواگاز سرپیک، دستگاهی مانند پیک نیک هم وجود دارد و استفاده از مونومتر و اکسیژن را هم نباید نادیده گرفت.

علت نشتی گاز

حال نوبت بررسی علت مشکل مورد نظر است. از جمله دلایلی که باعث نشتی گاز در یخچال های متعدد از جمله یخچال نوشیدنی  می‌شود، قدیمی لوله گاز یخچال است، به هر حال به مرور زمان به خاطر فرسودگی کاملاً طبیعی است که با چنین مشکلی رو به رو شود و هرچقدر شما به محاسبه قیمت یخچال نوشیدنی دقت کنید تا کیفیت مناسبی را انتخاب کنید، این چنین مشکلاتی به مرور زمان به وجود می‌آیند.
متأسفانه ضربه‌ای که به یخچال مورد نظر وارد می‌آید را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که این یکی از دلایل اصلی و مهم برای ایجاد نشتی گاز یخچال است در برخی از شرایط هم دیده شده است که افراد از اشیاء نوک تیز برای رفع برفک داخل فریزر استفاده می‌کنند که این خود یکی از دلایل اصلی دیگر برای ایجاد مشکلاتی همچون نشتی گاز است.

گاز یخچال

نوع گاز

 بعد از برآورد قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب بهتر  شما علت نشتی گاز را بیابید، نوبت به بررسی نوع گاز مورد استفاده برای یخچال مورد نظر است. برای انجام این کار باید به کمپرسور داخل یخچال مراجعه کنید که معمولاً مدل و نوع گاز را روی کمپرسور درج کرده‌اند. چنانچه گاز مناسب یخچال نباشد، قطعاً مشکلات بیشتری را باید در نظر بگیرید و به همین دلیل لطفاً به نوع گاز توجه بیشتری داشته باشید تا نحوه شارژ گاز یخچال بدون مشکل انجام پذیرد.

تشخیص

بررسی نوع گاز مناسب یخچال که به پایان می‌رسد، نوبت به تشخیص نشتی گاز یخچال نوشیدنی است و بررسی قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی است. برای تشخیص هرچه بهتر باید لوله رفت کمپرسور را لمس کنید. چنانچه سؤال شما این است که لوله مورد نظر در کجا قرار گرفته است، می‌توان گفت این لوله در قسمت راست کمپرسور یخچال شما واقع شده است. برش لوله شارژ گاز کمپرسور هم یک راه عالی تشخیص به شمار می‌آید. اگر در این شرایط گاز به راحتی خارج شود، یعنی مشکلی به عنوان نشتی گاز وجود ندارد. توجه کنید که چنانچه لوله مویی کیپ شود، بهترین کار این است که به برش لوله مویی که به دراگر متصل شده است، بپردازید.

تعمیرات یخچال

دستگاه وکیوم

باتوجه به این موضوع که قیمت یخچال نوشیدنی  امروزه قیمت به هیچ عنوان کمی نیست و تنها خرید یخچال نوشیدنی موضوع مهمی نیست و باید مباحث دیگر نیز در نظر گرفت، تشخیص به موقع نشتی گاز یخچال را باید مسأله ای بسیار مهم در نظر گرفت که به مرور زمان مشکل هزینه‎بر تری به وجود نیاورد.
بعد از تشخیص نشتی گاز یخچال، نوبت به استفاده از دستگاه وکیوم می‌رسد. در این شرایط با 2 سر لوله گژ روبه‌رو می‌شوید که 1 سر لوله به دستگاه وکیوم و 1 سر دیگر را شارژ گاز کمپرسور باید متصل کنید. معمولاً باید یک پروسه زمانی 15 الی 20 دقیقه‌ای را مدنظر داشته باشید تا کمپرسور یخچال شما به صورت کامل وکیوم شود، بعد از به پایان رسیدن زمان مورد نظر باید سرلوله گژ به وکیوم متصل شده است را جدا کرده و همچنین شیر گاز گژ را هم ببندید. تا اینجای کار به نظر شما نحوه شارژ گاز یخچال سخت است؟

وزن گاز

در بین ابزار مورد نیاز برای اینکه با نحوه شارژ گاز یخچال آشنا شوید، در مورد ترازویی دیجیتال هم صحبت کرده‌ایم که این ترازو برای محاسبه و برآورد وزن استاندارد گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام این کار نیز سر لوله بژ که از دستگاه وکیوم جداشده است را باید به شیر کپسول متصل کنید و سپس کپسول را روی ترازوی دیجیتال خود قرار دهید. در این شرایط می‌توانید به راحتی و به صورت دقیق  به محاسبه وزن گاز بپردازید اگر به قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که به هر حال این چنین محاسبه و برآوردهایی در طول نگهداری یخچال آن چنان کار سختی نیست.

وزن گاز

تزریق گاز

بعد از اینکه کپسول را روی ترازوی دیجیتالی قرار می‌دهید، باید عدد ترازو را حتماً صفر کنید و آن میزان گاز استانداردی که محاسبه کرده‌اید را تزریق کرده و این تزریق باید بر حسب گرم محاسبه شده باشد و ممکن است این عدد در فریزر ایستاده دودرب و انواع فریزر و یخچال دیگر متفاوت باشد. امروزه با فروش بالای انواع فریزر مانند فریزر ایستاده دو درب بسیاری با چنین خدمات فنی آشنایی پیداکرده‌اند و نمی‌توان گفت که افراد با این چنین محاسبه‌های هرچند ریزی غریبه و بیگانه هستند.

شارژ گاز

حال نوبت پایانی کار در نحوه شارژ گاز یخچال است. شما باید عملیات شارژ گاز را در طی 2 مرحله انجام دهید، به این دلیل که این چنین فشاری به یخچال شما وارد نخواهد آمد و اگر به قیمت یخچال فروشگاهی نگاهی بیندازید، متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد. حال که به پایان شارژ گاز یخچال رسیده‌اید، چنانچه با سؤال و یا ابهام خاصی روبه‌رو شده‌اید، می‌توانید با متخصصین ما در این مجموعه در تماس باشید.

سخن پایانی

با توجه به آنچه در مورد نحوه شارژ گاز یخچال گفته شد، متوجه شده‌اید که استفاده از ابزار مناسب تا چه اندازه می‌تواند به کیفیت و سرعت انجام کار کمک کند. امروزه برخی ترجیح می‌دهند این کار را به فردی باتجربه در این حوزه بسپارند. ولی شما اگر علاقه دارید خود به انجام این چنین فعالیت‌های فنی بپردازید، با متخصصین ما هم در این مجموعه در ارتباط باشید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Facebook
Twitter
LinkedIn