اشتباهات رایج و نکات مهم خرید یخچال صنعتی

بهتر است بدانیم نکات مهم خرید یخچال صنعتی به شما کمک می‌کند تا خریدی مقرون‌به‌صرفه را بتوانید تجربه کنید. متأسفانه برخی از خریداران تنها به دنبال قیمت ارزان و پایین یخچال صنعتی هستند، درصورتی‌که این نمی‌تواند دیدگاه درست و مناسبی برای خرید هوشمندانه باشد.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

نکات مهم خرید یخچال صنعتی

برند تولید کننده

 یکی از نکات مهم خرید یخچال صنعتی برند تولید کننده است شما برای خرید و برآورد قیمت یخچال فروشگاهی و انواع دیگر یخچال‌های صنعتی و قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی باید به برند یخچال توجه کنید. قطعاً برندهای معتبر شناخته شده هستند و لازم نیست دغدغه‌ای برای انتخاب محصول موردنظر خود داشته باشید؛ چراکه برندهای معتبر و با سابقه یخچال های صنعتی  برای کسب سود بیشتر اعتبار چندین ساله خود را زیر سؤال نمی‌برند. البته برخی از برندهای شاید معروف باشند اما حقیقتاً محبوب نیستند و به همین دلیل، قبل از خرید باید در مورد برندهای اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید که مشاورین ما در این مجموعه می‌توانند به شما کمک کنند.
حقیقتاً برخی از برندها به کیفیت ساخت محصولات خود بسیار توجه می‌کنند و تنها کیفیت را در اولویت خط تولی خود قرار می‌دهند. بااین‌وجود شما باید به دنبال برندهای این‌چنینی باشید که از خرید خود در طولانی‌مدت رضایت بالایی به دست آورید. شاید برخی از برندها قیمت بالایی را برای فروش محصولات تولیدی خود برآورد کنند اما برندهایی هم وجود دارند که قیمت مناسبی را در کنار کیفیت مطمئن ارائه می‌دهند.

یخچال صنعتی

ابعاد یخچال صنعتی

طبیعتاً برای یخچال نوشیدنی  و انواع مختلف یخچال‌های صنعتی شما به موضوعی مهم یعنی ابعاد یخچال مورد نظر نیز باید دقت کنید. به این علت که انواع گوناگون این مدل یخچال‌ها در ابعاد و شکل‌های مختلف هندسی تولید می‌شوند و به همین دلیل، باید در زمان خرید به نیاز خود نیز بی‌توجه نباشید و به نکات مهم خرید یخچال صنعتی توجه داشته باشد تا بتوانید از ابعاد استانداردی در هنگام خرید بهره‌مند شوید، معمولاً خریداران باهوش به تعداد درب‌های یخچال هم توجه می‌کنند. تولیدکنندگان در هنگام تولید یخچال‌های صنعتی به تعبیه 1، 2 و یا 3 درب اقدام می‌کنند.

به فضای خالی برای نصب یخچال هم دقت کنید. این موضوع روی  قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب  و انواع دیگر آن بسیار تأثیرگذار است. شاید باور نکنید اما ابعاد یخچال باید به‌گونه‌ای انتخاب گردد که بتوانید به‌راحتی به حمل‌ونقل و جابه‌جایی آن بپردازید. شما باید به نوع نیاز خود توجه کنید که بدانید قرار است از چه حجم مواد برای نگهداری درون یخچال استفاده کنید.

درجه حرارت

شاید از خود بپرسید که برای انواع یخچال صنعتی نظیر خرید یخچال نوشیدنی چرا باید موضوعی همانند درجه حرارت و قیمت یخچال نوشیدنی موضوع مهمی به شمار آید؟
هر ساختمان و فضایی قطعاً معماری و طراحی یکسانی ندارد و به همین علت، بررسی دمای واحد تبرید تجاری یکی از نکات مهم خرید یخچال صنعتی و این چنین محصولاتی است. در حال حاضر یخچال‌های صنعتی به شکلی طراحی می‌شوند که بتوانند بدون مشکل به حفظ و کنترل دمایی در محدوده 36 الی 40 درجه فارنهایت قرار بگیرند. حتی فریزر می‌تواند 2 الی منفی 2 درجه را نیز کنترل کند.

بنابراین کنترل درجه حرارت یخچال یکی از موارد مهم در نگهداری اصولی آن است .

 اشتباهات در نگهداری یخچال صنعتی

بررسی ویژگی ها

هر نوع یخچال صنعتی بنا بر کاربرد و نیاز خاصی طراحی‌شده است و شما باید به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های یخچال مورد نظر صنعتی خود بپردازید و نکات مهم خرید یخچال صنعتی را رعایت کنید . قطعاً مواد غذایی گوناگون هرکدام به شرایط نگهداری خاصی نیاز دارند و به همین دلیل باید بدانید که یخچال صنعتی که قصد خرید آن را دارید، دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارد که در طولانی‌مدت بتواند به کار شما آید.

نوع مواد غذایی

امروزه برای برآورد قیمت این نوع محصولات  و انواع مختلف یخچال صنعتی به این موضوع هم می‌توان توجه کرد که قرار است از چه مواد غذایی درون یخچال مورد نظر خود استفاده کنید. این‌که مواد غذایی قرار است پخته و یا خام نگهداری شوند، قطعاً موضوع حائز اهمیتی خواهد بود.
مواد غذایی گوناگون هرکدام مقررات خاصی را پیاده می‌کنند و به همین دلیل، باید به کمیت نیز توجه کنید. برخی از خریداران به این موضوع هم بسیار توجه می‌کنند که آیا به یخچالی که درب شیشه دارد نیاز دارند و یا بهتر است نسبت به خرید این مدل‌ها صرف‌نظر کنند. شاید باور نکنید اما باید به ظرفیت داخلی یخچال هم دقت کنید تا در هنگام ذخیره مواد غذایی دچار مشکلات ریزودرشتی نشوید

برچسب انرژی

برچسب انرژی ( ENERGY STAR) معیاری است که می‌تواند به جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره واضحی داشته باشد. به‌هرحال صرفه‌جویی در مصرف انرژی به کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کند. متأسفانه برخی از خریداران این‌گونه تصور می‌کنند که تنها در زمان خرید فریزر ایستاده دودرب و انواع فر و کولر باید به برچسب انرژی توجه کنند، درصورتی‌که یخچال‌های صنعتی نیز انرژی بالایی مصرف می‌کنند. خبر خوش این است که با پیشرفت فنّاوری در حال حاضر کمپرسورهایی که برای طراحی یخچال‌های صنعتی به کار می‌برند و همچنین عایق‌بندی یخچال‌ها می‌توان کمترین میزان مصرف انرژی را انتظار داشت و به خاطر داشته باشید که هرچه اندازه یخچال صنعتی شما بزرگ‌تر باشد، طبیعتاً با مصرف بالاتر انرژی روبه‌رو خواهید شد.

یخچال صنعتی

کندانسور

معمولاً محاسبه و مدل‌های دیگر یخچال صنعتی با بررسی کندانسور و او اپراتور آن امکان‌پذیر است. کندانسوری که کیفیت ساخت بالایی نداشته باشد، قطعاً باعث خرابی زودهنگام کمپرسور یخچال خواهد شد. همچنین باید چربی کندانسور را نیز ارزیابی کنید؛ چراکه گریس یک نوع عایق است که به گرم شدن واحد تجاری نظر اشاره می‌کند.

کابینت

یخچال‌های صنعتی نیز هرکدام دارای کابینت‌هایی شاید باشند. سالم بودن کابینت‌ها موضوع بسیار مهمی به شمار می‌آید. شما نباید فریب ظاهر کابینت را بخورید که این نمی‌تواند دیدگاه یک خریدار باهوش باشد که تنها ظاهر محصول در هنگام خرید موضوع مهمی است.
بسیاری از برندهای معتبر در طراحی درب داخلی از سیستم‌های هوشمند استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند به جلوگیری از ساییدگی درب‌ها اشاره کند. همیشه قیمت بالای یخچال‌های صنعتی دلیل کیفیت بالای آن‌ها نیست و باید به دنبال قیمت مناسب و کیفیت مطمئن باشید

سخن پایانی

طبق آن چیزی که برای بررسی نکات مهم خرید یخچال صنعتی بیان کرده‌ایم، بهتر است بدانید که قبل از خرید اگر با کارشناسی ماهر و کار بلد مشورتی داشته باشید از انتخاب خود در طولانی مدت پشیمان نخواهید شد؛ چراکه امروزه با فروش محصولات فیک و تقلی به راحتی نمی‌توان به خرید محصولات اصلی خصوصاً یخچال صنعتی دلخوش کرد. در این میان، در این مجموعه می‌توانید از تجربه و تخصص کارشناسان ما به نحو احسنت برای تجربه خریدی هوشمندانه استفاده کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...