کمپرسور یخچال فروشگاهی چیست و چگونه کار می کند؟

از جمله بخش های اصلی در یک یخچال کمپرسور است. در واقع این بخش در شمار اجزای گران قیمت یخچال های صنعتی و یا انواع سیستم‌های سرمایشی به شمار می رود. در نظر داشته باشید که هر چقدر میزان قدرت و کیفیت این محصول بیشتر باشد در مقابل میزان عملکرد و ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود، بنابراین می توان عملکرد بهتری را از کمپرسور یخچال فروشگاهی انتظار داشت. در حقیقت کمپرسور یخچال فروشگاهی گازی که به عنوان خنک سازی به کار گرفته می شود درون هر یک از لوله های مخصوص کندانسور و اواپراتور به شکل متراکم می فرستد. زمانی که به کندانسور رسید قابلیت تبدیل شدن به مایع را دارا بوده و بر اساس خصوصیاتی که هریک از انواع گاز های به کار رفته در یخچال که باعث خنک سازی می گردد منجر به ایجاد سرمایش محفظه درونی یخچال خواهد شد.

کمپرسور یخچال فروشگاهی

در نظر داشته باشید یکی از انواع محصولاتی که امروزه طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است فریزر ایستاده دودرب می باشد و قیمت یخچال فروشگاهی و انواع دیگر می تواند مهم باشد. غالباً از این محصول برای آشپزخانه های صنعتی، سوپرمارکت ها، رستوران ها، فروشگاه ها و غیره استفاده می کنند. با توجه به گنجایش فریزر ایستاده دودرب می توان این محصولات را برای فروشگاه های متوسط، سوپرمارکت کوچک و سایر اماکنی که نیازمند تجهیزاتی با ظرفیت بالا نیستند استفاده نمود.  در واقع این محصول برای چنین اماکنی به صورت استاندارد عمل می کند. توجه داشته باشید فریزر ایستاده دودرب و یخچال نوشیدنی  با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که دارد قابلیت استفاده در منازل را نیز دارا است، اما بر اساس نوع طراحی آن بهتر است این محصول را در اماکنی همچون فروشگاه ها، رستوران ها، سوپرمارکت ها و غیره به کار گیرید.
بهتر است بدانید فریزر ایستاده در شمار تجهیزات صنعتی قرار دارد که به منظور حفاظت از آن دسته مواد غذایی که احتمال فاسد شدن در آن ها وجود دارد به کار گرفته می‌شود؛ به همین خاطر تحت عنوان فریزر ایستاده فروشگاهی نیز معرفی می گردد. کمپرسوری که برای این نوع از فریزر ها به کار گرفته می شود همچون کمپرسور یخچال فروشگاهی باید به صورت استاندارد باشد تا به خوبی بتواند فرایند خنک‌سازی را انجام دهد. اغلب فروشگاه داران می خواهند فریزر ایستاده دودرب را به خاطر مزایایی که دارد در فروشگاه های زنجیره‌ای خود به کار گیرند، از این رو این محصول توانسته جایگاه ویژه ای را در میان کارفرمایان به دست آورد. غالباً برای فریزر ایستاده دودرب از شیشه های استفاده کرده‌اند که به صورت دو جداره بوده و عایق حرارتی نیز در آن به طور منحصر به فرد عمل می کند. در صورتی که شما هم جزء فروشگاه دارانی هستیدکه نیازمند استفاده از تجهیزات سرمایشی همچون یخچال فریزر ایستاده دودرب هستید می توانید این محصولات را به طور منحصر به فرد با قابلیت و عملکرد عالی به کار گیرید.

تجهیزات یخچال فروشگاهی

همه چیز درباره کمپرسور یخچال فروشگاهی

فاکتور های مهم در انتخاب یخچال فروشگاهی

در حال حاضر با توجه به اینکه در سراسر کشور هایپر مارکت، سوپرمارکت و انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال افزایش است بنابراین کارفرمایان نیاز شدیدی به یخچال فروشگاهی دارند، از این رو تلاش می‌کنند تا به خریداری یخچال فروشگاهی بپردازند‌. یکی از مسائلی که بایستی پیش از خرید نسبت به آن اطلاع داشته باشند کیفیت سیستم خنک کننده یخچال و انواع تجهیزات آن و همچنین  قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب و کیفیت کمپرسور یخچال فروشگاهی می باشد. در واقع افرادی که نیاز شدیدی به این محصولات دارند بایستی در انتخاب خود بسیار دقیق باشند و به دنبال خریداری یخچال فروشگاهی با برند معتبر از مراکز معتبر باشند.
به طور کلی یخچال فروشگاهی از جمله تجهیزاتی به شمار می رود که در همه فروشگاه ها باید به کار گرفته شود. در حقیقت یخچال فروشگاهی دارای انواع گوناگونی است و شاهد تنوع گسترده ای از این تجهیزات در بازار هستیم، بنابراین بر اساس نوع کاربری، این محصولات قابلیت ارائه خدمات گوناگونی را به فروشگاه داران و مشتریان دارا است. یکی از انواع یخچال فروشگاهی که غالباً آن را می توان در فروشگاه های مختلف به کار گرفت یخچال ایستاده پرده هوا می باشد. با توجه به طراحی این محصول تحت عنوان یخچال رو باز هم معرفی می گردد.
در واقع این نوع از یخچال های فروشگاهی به گونه‌ای طراحی شده است که مشتریان در زمان خرید می توانند هر یک از محصولات و مواد غذایی که نیاز دارند همچون لبنیات، محصولات پروتئینی، گوشت، ژامبون، سبزیجات، خرما، تخم مرغ، نوشیدنی و غیره را خریداری کنند. در حقیقت مشتریان در زمان انتخاب هر یک از مواد غذایی که به آن نیاز دارند را به راحتی می‌توانند خریداری کنند زیرا این نوع از یخچال فروشگاهی به صورت عالی به دسته بندی محصولات پرداخته است. یکی از مولفه های اصلی در زمان خریداری تجهیزات سرمایشی همچون یخچال فروشگاهی که در انواع فروشگاه ها به کار گرفته می شود قیمت آن است. شما به عنوان خریدار می توانید پیش از اقدام به خرید یخچال فروشگاهی نسبت به قیمت آن اطلاعات کافی به دست آورید تا در زمان خرید دچار هیچ گونه مشکلی در زمان خرید نشوید.

 

یخچال فروشگاهی

برای اماکن مختلف باید از چه نوع یخچال فروشگاهی استفاده نمود؟

امروزه یکی از انواع یخچال های فروشگاهی که به صورت گسترده می توان در سراسر کشور در فروشگاه ها به کار گرفت فریزر ایستاده فروشگاهی می باشد. در حقیقت این محصول دارای تنوع زیادی است که می توان آن را مورد استفاده قرار داد  و هرکدام دارای انواعی از تجهیزات متفاوت از جمله کمپرسور و همچنین موتور های یخچالی می باشند همچنین یخچال فروشگاهی بدون درب به علت داشتن ساختاری متفاوت و نداشتن درب از موتوری قوی تر برخوردار است که در روند نگهداری مواد غذایی و عملکرد تاثیر مناسبی دارد .. با توجه به اینکه انواع یخچال های فروشگاهی دارای تنوع زیادی است و هریک دارای انواع کمپرسور یخچال فروشگاهی متنوعی هستند و در اماکن گوناگون برای مصارف مختلف می‌توان آن‌ها را به کار گرفت یکی از انواع این یخچال ها فریزر ایستاده فروشگاهی است که می توان آن را در تنوع زیاد همچون دو درب، سه درب و یا تک درب خریداری نمود؛ اما هر یک از این مدل ها بر اساس قابلیتی که ارائه می کنند دارای قیمت متفاوتی نیز می باشند بنابراین قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی را بر اساس مدل آن می توان تخمین زد. در نظر داشته باشید فریزر ایستاده غالباً پهنای زیادی نداشته و از این رو گزینه مناسبی برای اماکنی است که زیاد بزرگ نیستند و به طور معمول از این گونه تجهیزات به منظور حفظ و نگهداری نوشیدنی ها می توان استفاده نمود.
یکی از نکات بسیار مهم که باید در رابطه با فریزر ایستاده فروشگاهی مدنظر قرار دهید این است که غالباً آن دسته از فریزر ها و یا یخچال هایی که در فروشگاه ها قرار می گیرند به عنوان یک ویترین برای چنین اماکنی به کار گرفته می‌شوند، زیرا در این محصولات بدنه شیشه ای و یا در هایی از جنس شیشه دارند که کارایی آن این است که تمامی محصولات و مواد غذایی که درون این یخچال ها قرار گرفته است به خوبی مشاهده شوند و مشتریان بتوانند از پشت شیشه محصولی را که قصد خریداری آن را دارند انتخاب نمایند.
در نظر داشته باشید یکی از مشخصه‌های فریزر ایستاده فروشگاهی این است که معمولاً این محصول را به صورت درب دار می سازند و آن دسته از کالاهایی که فساد پذیر هستند و بایستی دمای زیر صفر را به منظور نگهداری آن ها مد نظر قرار دهند به کار گرفته می شود. از جمله محصولات فسادپذیر می توان پنیر فرآوری شده، مرغ و لبنیات، گوشت، پروتئین، محصولات نیمه منجمد همچون برخی از غذاهای آماده و فرآوری شده اشاره نمود. بنابراین به منظور نگهداری چنین محصولات غذایی بایستی از فریزر ایستاده فروشگاهی کمک گرفت

آشنایی بیشتر با انواع یخچال فروشگاهی

به خاطر داشته باشید یکی دیگر از انواع یخچال های فروشگاهی که برخی از افراد سعی می کنند آن را درون فروشگاه خود داشته باشند یخچال فروشگاهی بدون درب می باشد که از این محصول برای حفظ مایعات، سبزیجات، لبنیات، گوشت، مواد پروتئینی و غیره استفاده می کنند. می توان این محصول را در برخی از اماکنی همچون مغازه ها، اماکنی که به عرضه شیلات می پردازند، میوه فروشی ها، برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هایپر استار سوپرمارکت و غیره به کار گرفت.
یکی از نکات جالب در رابطه با یخچال فروشگاهی بدون درب این است که این محصول درب نداشته اما به خوبی می تواند سرما را درون هر یک از طبقات گوناگون منتشر سازد و به ایجاد گردش هوا در بین طبقات بپردازد. در واقع اینگونه از تجهیزات با انجام چنین کاری در پی این هستند که اجازه ندهند مواد غذایی که درون آن ها قرار گرفته است دچار فساد گردند. تمامی این مسائل در کنار هم منجر می شود تا بتوان از یخچال فروشگاهی بدون درب در فروشگاه های مختلف استفاده نمود.
در حال حاضر یخچال فروشگاهی بدون درب در ابعاد گوناگون بر اساس نیاز های مشتریان به کار گرفته می شود که این ابعاد را غالباً برای هریک از فروشگاه‌هایی که نیازمند چنین تجهیزاتی هستند متفاوت در نظر می گیرند، به عنوان مثال برای اماکن کوچک از یخچال فروشگاهی بدون درب با سایز کوچک استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید قیمت یخچال نوشیدنی را غالباً بر اساس نیاز مشتریان و اندازه ای که آن ها سفارش می دهند بیان می کنند لذا قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب با توجه به این مسائل یکسان نیست.

آشنایی بیشتر با انواع یخچال فروشگاهی

برای نگهداری از انواع مایعات باید از چه نوع یخچال فروشگاهی استفاده کنیم؟

در نظر داشته باشید یخچال نوشیدنی همانگونه که از نامش بر می‌ آید به منظور نگهداری برخی از نوشیدنی ها همچون آبمیوه، نوشابه، سپرایت، آب معدنی و غیره مد نظر قرار می دهند بنابراین بیشترین کاربرد یخچال نوشیدنی در سوپر مارکت ها و فروشگاه ها به ویژه اغذیه فروشی ها می باشد. در نظر داشته باشید که یکی از خصوصیات موجود در یخچال نوشیدنی ویژگی ایستاده بودن آن می باشد. در حقیقت یخچال نوشیدنی را به منظور این که برای نگهداری انواع مایعات به کار گرفته می شود با عنوان یخچال نوشیدنی معرفی می کنند.
اگر می‌خواهید بدانید که چرا برای نگهداری انواع مایعات همچون آب معدنی، نوشابه، آب میوه و غیره از یخچال نوشیدنی استفاده می کنند باید بگوییم اینگونه از یخچال ها مخصوص نوشیدنی ها می باشد از این رو در صورتی که بتوان مایعات را درون چنین یخچال هایی نگهداری نمود به صورت سالم به دست مشتریان می رسد. به خاطر داشته باشید با توجه به اینکه در طراحی یخچال های نوشیدنی از شیشه های بسیار شفاف استفاده کرده‌اند این گونه از تجهیزات غالباً در نوع چیدمان فروشگاه، دکوراسیون و طراحی بسیار منحصر به فرد عمل می‌ کند و هرگاه مشتریان به فروشگاه وارد می شود نظر آن ها را به سمت خود جذب نموده و بسیار خوب محصولات داخلی خود را نمایان می سازد.
بهتر است بدانید یخچال نوشیدنی به گونه ای طراحی شده است که درب جلوی آن متشکل از ورقه فولادی یا آلومینیومی و شیشه می باشد. به منظور اینکه اینگونه از تجهیزات مقاومت زیادی در مقابل ضربه داشته باشد جنس شیشه ها را به گونه ای تولید کرده اند که ضد ضربه بوده و در مقابل برخی از اتفاقات ناگوار و پیش بینی نشده مقاوم است.

معرفی یخچال کبابی و ویژگی های آن

اگر قصد خرید یخچال نوشیدنی را دارید باید بدانید که این محصول در انواع متنوعی تولید می شود به عنوان مثال یخچال کبابی از جمله یخچال هایی است که زیر نظر یخچال نوشیدنی به فروش می رسد و غالباً بر اساس اینکه در اغذیه فروشی ها و کبابی ها به فروش نوشیدنی های مختلف می‌پردازند لذا این نوع از یخچال در شمار انواع یخچال های نوشیدنی قرار گرفته است. به طور معمول ابعاد این نوع از یخچال ها بزرگ بوده و برای بکارگیری در کبابی ها به شکل شش درب و یا چهار درب تولید می شود. یکی دیگر از ویژگی های یخچال کبابی می توان گفت میزان عمق این قفسه ها در این محصول بیشتر در نظر گرفته می شود که به راحتی بتواند محصولات لبنی و انواع نوشیدنی ها را درون خود نگهداری کند.
در نظر داشته باشید پیش از اینکه به خرید یخچال نوشیدنی بپردازید بایستی دریابید که نیازمند چه نوع یخچال با چه نوع “کمپرسور یخچال فروشگاهی” هستید و پس از انتخاب نوع آن بایستی خصوصیات آن را نیز مد نظر قرار دهید و بر اساس این خصوصیات بدانید که آیا این محصول برای شما کارساز است یا خیر؟ در صورتی که دارای کبابی، رستوران و فروشگاه هستید می توانید به خرید یخچال نوشیدنی بپردازید. برای این اماکن می توان از مدل های یخچال نوشیدنی که به شکل دو درب است استفاده نمایید. در واقع این محصولات دارای ظرفیت مناسبی هستند و جلوه خاصی را به فروشگاه یا رستوران شما می بخشند. یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید یخچال نوشیدنی باید بسیار به آن توجه داشته باشید میزان کیفیت یخچال و سایر قطعات به کار رفته در آن می باشد. در حال حاضر شاهد تولید انواع یخچال های فروشگاهی با برندهای گوناگون در بازار هستیم که هر یک از این محصولات در حال رقابت با هم می باشند، بنابراین ممکن است در زمان انتخاب و خرید یخچال نوشیدنی شما را تا حدی سردرگم نماید اما با داشتن اطلاعات کافی می توانید خرید خود را به صورت هوشمندانه انجام دهید.

خصوصیات یخچال های مناسب برای نگهداری نوشابه و آب معدنی

یکی از موضوعاتی که امروزه به شما کمک می کند تا بتوانید با مدنظر قرار دادن آن یخچال نوشیدنی و انواع فریزر از جمله فریزر ایستاده دودرب بسیار خوبی را خریداری کنید توجه به قیمت آن و کیفیت تجهیزات آن از جمله کمپرسور یخچال فروشگاهی می باشد  می باشد، البته قیمت یخچال نوشیدنی را بر اساس عوامل گوناگونی محاسبه می کنند. به طور کلی می‌توان گفت یخچال نوشیدنی از جمله تجهیزاتی به شمار می رود که به خنک کردن انواع نوشیدنی ها می پردازد و به همین لحاظ با عنوان یخچال نوشیدنی نیز شناخته می شود. ابعاد این نوع یخچال نسبت به یخچال سنتی کوچک تر بوده و به همین خاطر میزان انرژی که به مصرف می رساند نیز کمتر است از این رو تا حد زیادی در صرفه جویی برق تاثیر گذار است. طراحی یخچال نوشیدنی بگونه ای است که در آن می‌توان بطری و قوطی نگهداری نمود. ویژگی اصلی که یخچال نوشیدنی دارد و تا حد زیادی در محاسبه قیمت تاثیر گذار است وزن آن می باشد. در حقیقت وزن یخچال نوشیدنی به صورت سبک بوده و به منظور نمایان ساختن انواع نوشیدنی ها دارای درب شیشه ای و بدنه استیل ضد زنگ می باشد. جالب است بدانید یخچال نوشیدنی در مقایسه با برخی از یخچال های معمولی از قفسه های فلزی کرومی برخوردار است که به راحتی می توان آن را تنظیم نمود. گاهی یخچال های نوشیدنی دارای قفسه های شیشه ای است که بر روی آن‌ها یکسری سوراخ‌هایی مشاهده می‌شود که عملکرد اصلی این سوراخ ها به منظور ایجاد گردش هوای خنک و مناسب جهت خنک نمودن نوشیدنی ها می باشد.

از جمله عواملی که در محاسبه قیمت یخچال نوشیدنی تاثیر می گذارد ابعاد آن می باشد. هر چقدر ابعاد این محصول بیشتر باشد بنابراین بایستی هزینه بیشتری را برای خرید آن صرف نمایید. غالبا از یخچال نوشیدنی در برخی از اماکن همچون سوپر مارکت، کبابی ها، اغذیه فروشی ها و غیره استفاده می کنند و با استفاده از این تجهیزات سرمایشی می توان انواع نوشیدنی ها را خنک نمود و سپس به دست مشتریان جهت مصرف روزانه رساند. بهتر است بدانید یخچال های نوشیدنی را با اندازه های گوناگون همچون ۸۰، ۷۰، ۶۰ تولید می کنند و آن را درون مغازه و فروشگاه خود قرار می دهند. تعداد طبقاتی که هر یک از یخچال ها بر اساس اندازه ای که دارند و همچنین با توجه به انتخاب مشتریان در نظر گرفته می‌شود که این افراد قادر به تعیین تعداد طبقات بر اساس نیاز خود هستند. یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید یخچال نوشیدنی توجه به کیفیت محصول می باشد. در حقیقت در صورتی که یخچال نوشیدنی با شیشه های ضد ضربه و نشکن تولید شده باشد می توان به کیفیت آن اطمینان نمود.

یخچال فروشگاهی

سخن پایانی

همانطور که در طی مقاله بیان شد یخچال فروشگاهی دارای انواع گوناگونی است. در واقع هر یک از این یخچال های فروشگاهی دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند و بر اساس نوع کاربری به ارائه خدمات مختلف برای مشتریان و فروشگاه داران می پردازند. از جمله قطعات بسیار کاربردی در این گونه تجهیزات کمپرسور می باشد. در حقیقت کمپرسور یخچال فروشگاهی باید از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد تا به خوبی بتواند عملکرد منحصر به فردی را برای هر یک از انواع یخچال های فروشگاهی هدیه کند.
در نظر داشته باشید کمپرسور یخچال فروشگاهی تنوع زیادی دارد بنابراین شرکت های تولید کننده بسیاری در تلاش هستند تا این قطعه بسیار مهم را برای هر یک از انواع یخچال های فروشگاهی همچون فریزر ایستاده دودرب، یخچال نوشیدنی و غیره به صورت عالی تولید نماین؛د از این رو کشورهای زیادی به تولید کمپرسور یخچال فروشگاهی با کیفیت و راندمان عالی پرداخته اند به‌عنوان‌مثال چین، اسپانیا، تایلند، دانمارک، فرانسه و غیره از مهمترین کشور های تولید کننده کمپرسور یخچال فروشگاهی به شمار می روند. به خاطر داشته باشید کمپرسورهایی که در زمان های گذشته برای یخچال ها به کار گرفته می شد از نوع پیستونی بود که میزان بازدهی آن بسیار زیاد نبوده و ممکن است در زمانی که فعالیت می کند سرو صدایی را تولید کند، اما در حال حاضر برای یخچال های فروشگاهی از کمپرسور های دیگری علاوه بر مدل پیستونی استفاده می کنند که پیشرفته تر بوده و در زمانی که در حال فعالیت است صدای زیادی را از خود تولید نخواهد کرد، به همین خاطر می‌توان از کمپرسورهایی با فناوری نوین همچون کمپرسور اینورتر برای انواع یخچال های فروشگاهی استفاده نمود و میزان عملکرد بهتری را از این تجهیزات انتظار داشت.
اگر می خواهید برای فروشگاه خود از انواع یخچال های فروشگاهی و صنعتی استفاده کنید بایستی نسبت به کیفیت قطعات بکار رفته در آن بسیار توجه داشته باشید. از جمله قطعات بسیار مهم که در یخچال های فروشگاهی وجود دارد کمپرسور می باشد. در حقیقت در زمان خرید بایستی از فروشنده درخواست کنید تا در رابطه با کمپرسور یخچال فروشگاهی که در تجهیزات سرمایشی به کار رفته توضیحات کافی به شما بدهد و شما را نسبت به کیفیت بالای این قطعه مطمئن سازد.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Facebook
Twitter
LinkedIn