یخچال خوابیده چیست؟ + انواع آن

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهم که یخچال خوابیده چیست و چه انواعی دارد، این سوال از جمله سؤالات پرتکراری است که کاربران زیادی از مشاورین این مجموعه می‌پرسند. یخچال‌های صنعتی انواع مختلفی دارند که یکی از این یخچال‌ها، مدل خوابیده است که صد درصد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یا حتی در سوپرمارکت‌ها زمانی که قصد خرید به عنوان مثال بستنی را دارید، با این انواع این مدل یخچال هم مواجه شده‌اید. در ادامه به بررسی انواع یخچال خوابیده بیشتر خواهیم پرداخت.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

یخچال خوابیده

قیمت یخچال فروشگاهی

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت یخچال فروشگاهی با ما در ارتباط باشید

یخچال خوابیده چیست و چه ویژگی دارد؟

اینکه دقیقاً یخچال خوابیده چیست را می‌توان این‎چنین در نظر گرفت که یک نوع یخچال فریزر با قدرت سرما سازی بالا و موتور پرقدرت است که نسبت به مدل‌های خانگی بیشتر مورد کاربرد قرار گرفته است  و در دسته‌بندی یخچال‌های فریزر صنعتی جای می‌گیرد.

برای نگهداری مواد پروتئینی و اکثر مواد غذایی و حتی لبنی می‌توان از این نوع یخچال استفاده کرد. می‌توان ویژگی متمایز کننده این مدل یخچال خوابیده را به سیستم سرما سازی آن منحصر دانست که به صورت چرخشی طراحی شده است. طبیعتاً این‌چنین سرما در تمامی فضای یخچال به صورت یکسان و برابر در حال پخش خواهد بود و این یک ویژگی منحصر به فرد است.

یخچال خوابیده چیست و چه ویژگی دارد؟

انواع یخچال خوابیده

زمانی که قصد داریم در مورد این‎که یخچال خوابیده چیست با شما صحبت کنیم، باید انواع آن را هم مورد بررسی قرار دهیم. امروزه خرید یخچال نوشیدنی و مدل‌های متنوع دیگر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به همین خاطر، می‌توان گفت که شناخت انواع این نوع یخچال‌ها باعث می‌شود تا شما خریدی مقرون‌به‌صرفه و مطابق نیاز خود را تجربه کنید.

فریزر صندوقی ویترینی

فریزر صندوقی ویترینی یکی از انواع بسیار پرفروشی است که در هنگام بررسی این موضوع که یخچال خوابیده چیست، در مورد آن می‌توان صحبت کرد. معمولاً از این نوع یخچال امروزه برای نگهداری مواد غذایی گوناگون، بستنی، گوشت، مرغ و… می‌توان استفاده کرد.

قطعاً در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، هایپرمارکت‌ها و حتی مغازه‌های سوپرمارکت با این نوع یخچال صنعتی رو‌به‌رو شده‌اید. سبدهایی که درون این یخچال وجود دارند، عمدتاً قابلیت جابه‌جایی هم دارند. انواع یخچال خوابیده صندوقی می‌تواند فریزر صندوقی درب شیشه‌ای، فریزر 6 درب، فریزر تک درب، فریزر 2 درب و فریزر 4 درب باشد.

هنگامی که به برآورد قیمت یخچال نوشیدنی و یا مدل‎های دیگر نظیر صندوقی ویترینی تمایل نشان می‌دهید، باید به قابلیت‌های یخچال توجه کنید که بتوانید با قیمت مناسب یک یخچال فروشگاهی باکیفیت را خریداری کنید. فریزر صندوقی ویترینی یکی از پرکاربردترین‌ها به شمار می‌آید که از لحاظ ظرفیت و گنجایش می‌توان این چنین در نظر گرفت:

  • فریزر 100 لیتری
  • فریزر 150 لیتری
  • فریزر 200 لیتری
  • فریزر 300 لیتری
  • فریزر 350 لیتری
  • فریزر ۴۰۰ لیتری
  • فریزر ۵۰۰ لیتری
  • فریزر 600 لیتری
  • فریزر ۶۵۰ لیتری
  • فریزر 800 لیتری

فریزر صندوقی ویترینی

فریزر طرح قدیم ( تمام استیل )

شاید برخی این‎گونه تصور کنند که امروزه تنها فریزر ایستاده دودرب توانسته یک محصول پرفروش باشد، در صورتی که هنوز برخی از فریزر طرح قدیم ( تمام استیل ) که یکی از انواع یخچال‌های خوابیده است هم استقبال می‌کنند. از این نوع یخچال عمدتاً برای نگهداری مواد پروتئینی می‌توان استفاده کرد. فریزر طرح قدیم از جمله یخچال‌های بسیار کم مصرفی است که می‌توان در مورد آن صحبت کرد که در انواعی نظیر 2 درب، 4 درب، 6 درب و 8 درب مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هنگام بررسی قیمت یخچال فروشگاهی برخی به دنبال بررسی قیمت فریزر طرح قدیم ( تمام استیل ) هستند.

فریزر صندوقی خانگی

زمانی که به دنبال پاسخ برای این سؤال که “یخچال خوابیده چیست”هستید، فریزر صندوقی خانگی را هم جای دهید. این نوع یخچال خوابیده را اکثراً در منازل مورد استفاده قرار می‎دهند و البته بسیار پراستفاده است. فریزر صندوقی خانگی می‌تواند 260 لیتری تک درب باشد و یا 260 لیتری دو درب باشد.

راهنمای خرید یخچال خوابیده

حال که در مورد این موضوع که یخچال خوابیده چیست صحبت می‌کنیم، خالی از لطف نیست که در مورد راهنمای خرید این محصول هم اطلاعات را ارائه دهیم. به هر حال شما در هنگام خرید هر نوع یخچال فریزر صنعتی باید به نکاتی توجه کنید. همیشه تنها قیمت مدنظر نیست، به عنوان مثال برخی تنها به قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی و یا فریزرهای خوابیده توجه می‌کنند، در صورتی که اینچنین نیست و باید قابلیت‌های دیگری را هم مدنظر داشت. ظرفیت، قدرت موتور و کمپرسور 3 مؤلفه اصلی در هنگام انتخاب و خرید یخچال‎های خوابیده به شمار می‌آیند.

  • کمپرسور یخچال خوابیده در قسمت زیرین آن نصب می‌شود که البته این یک نمونه از محل نصب است. بهتر است بدانید که این‎گونه حتی تعمیرات هم شکل آسان‌تری به خود خواهد گرفت. در مورد مصرف انرژی هم کمپرسور این نوع یخچال، کم‌ترین میزان مصرف را برآورد می‌کند. نمونه دیگر محل نصب کمپرسور یخچال خوابیده به صورت مرکزی است و از یخچال جدا می‌شود و طبیعتاً کمترین وزن را برای این نوع یخچال خوابیده می‌توان در نظر گرفت و جابجایی آسان‎تری را به وجود می‌آورد. لطفاً در هنگام ارزیابی قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب هم به قابلیت‌هایی نظیر جابجایی آسان یخچال مورد بیندیشید.
  • ظرفیت یخچال خوابیده نسبت به مدل‌های خانگی به مراتب، بسیار بالاتر است. هرچقدر به دنبال ظرفیت بیشتر یخچال خوابیده باشید، باید فضای بیشتری را هم برای اشغال یخچال در نظر بگیرید که البته توجه به عمق یخچال هم جای بحث دارد.
  • قدرت موتور مؤلفه دیگری است که در هنگام خرید این مدل یخچال باید مورد توجه قرار دهید. معمولاً یخچال‌های این‎چنینی باید دمای نزدیک به منفی 20 درجه را هم پشتیبانی کند. با این حساب باید در هنگام انتخاب یخچال خوابیده و یا حتی مدل‌های یخچال نوشیدنی یا یخچال بستنی به قدرت موتور یخچال توجه بیشتری داشته باشید.

راهنمای خرید یخچال خوابیده

سخن پایانی

به بررسی پاسخ این سؤال که یخچال خوابیده چیست پرداخته‌ایم. این مدل یخچال صنعتی امروزه با انواع گوناگونی که دارد، بسیار سروصدا به پا کرده است. چنانچه قصد خرید هرکدام از انواع گفته شده را داشته باشید، پیشنهاد ما به شما این است که با مشاورین این مجموعه در تماس باشید. این‌چنین خرید مقرون به‌صرفه‌تری را تجربه خواهید کرد و مهم‌تر از همه قادر خواهید بود، دقیقاً مطابق با نیاز خود و بودجه‌ای که دارید، یک یخچال باکیفیت، مرغوب و خوش قیمت را انتخاب و خریداری کنید.